siec radiowa

Adam Szpakowski worf w optics.polsl.gliwice.pl
Sob, 19 Kwi 2003, 13:33:47 CEST

Dnia sob 19. kwietnia 2003 11:57, Pawel Bernadowski napisał:
> Nie wiem czy jestes swiadom, ale 22Mbps to masz na odleglosci
> kulkudziesiecu metrow (o ile urzadzenia sie widza).

Śmiem się nie zgodzić. Sam wdrażałem rozwiązanie na radiówkach (w końcu pomysł
niestety upadł) i te 22Mbps to propaganda producenta. Swego czasu (4 miechy
temu) miałem nawet z tego powodu pewne starcie z dystrybutorem i musiałem mu
przyznać rację. 22MBit nie odnosi się nijak do efektywnej prędkości
transmisji. Ponoć ma to li tylko związek z przepływnością kodowania (ale tu
trza kogoś kto się zna na teorii kodowania sygnałów). O ile przez te 4
miesiące nie było jakiegoś niesamowitego skoku jakościowego to na więcej niż
7-8 MBit nie ma co liczyć. Czyli koło 1MBit więcej niż urządzenia 11MBit.
Główny zysk ma być ponoć w odporności na zakłócenia i sprawności działania na
większe odległości. Proponuję pogooglować i poszukać testów. Te 4 miechy temu
nie widziałem urządzenia (a przeczytałem dobrze ponad 20 testów), które
dawały więcej niż te 7-8 MBit (nie mówię o urządzeniach 54MBit czy jak to się
zwie).

> Skoro masz drzewo to na 100% musisz uzyc dodatkowych anten...
> zreszta na 200m na wbudowanych antenach to bedziesz mial okolo 1-2Mb.
>
> Co do urzadzen to polecam platforme linksysa ale z wgranym oprogramowaniem
> dlinka. Bo narazie linksys obsysa z oprogramowaniem, ale ma extra
> platforme.

Szczera prawda. Też mieliśmy linksysy i o ile same AP-ki działały przyzwoicie
to ergonomia pracy na nich nie istniała. Dystrybutor mówił jednak, że ma się
z 1 czy 2 kwartałem tego roku zmienić globalnie soft w linksysach.

Adam Szpakowski
Silesian University of Technology - Institute of Physics
Department of Optoelectronic
e-mail: worf w optics.polsl.gliwice.pl