siec radiowa

Adam Szpakowski worf w optics.polsl.gliwice.pl
Sob, 19 Kwi 2003, 13:49:44 CEST

Dnia sob 19. kwietnia 2003 13:38, Łukasz Jernaś napisał:
> A tak off-topic - na 3 kilometry się da? I jeśli tak to z jakim
> transferem?

Puściliśmy testowy link na koło 2km. Znam osobiście rozwiązania, które sięgają
7-8. Słyszałem (ale tylko słyszałem) o takich, które na standarcie 22MBit
ciągną ponad 20 km (ale to z masztów).

Transfer u mnie to był realnie 1MBit... ale był trudny teren... musieliśmy się
przebić między 2 wieżowcami (dla ludzi z Gliwic: międzu asystentem i
solarisem) pod dużym kątem. Rozbieżność kątowa przesmyku między nimi była w
okolicy 1deg. A puszczaliśmy z innego wieżowca (8 piętro AEiI) do domku
jednorodzinnego (ptasia dzielnica). Pojawiały się pewnie strzaszne odbicia i
zakłócenia od budynków. W takich przypadkach radiówki się nie nadają. Ale
kumpel w Katowicach w centrum miasta ma szkielet na radiówkach i tam na
800m-1km ciągnie spokojnie 6-7MBit. Z tym że on używa porządnych anten
siatkowych. Ponoć najlepsze w miastach. Wydajne i za bardzo się w oczy nie
rzucają :-)

Adam Szpakowski
Silesian University of Technology - Institute of Physics
Department of Optoelectronic
e-mail: worf w optics.polsl.gliwice.pl