kilka pytan nowicjusza ;-)

Adam Zaleski netlest w netlest.net
Pon, 21 Kwi 2003, 19:01:25 CEST

Hej,

1) Pewnie moje pytanie jest troche off topic grupy
ale moze ktos mi szepnie cos albo poleci cos do przeczytania.
W sumie usluga jest popularna ale ja nigdy tego nie robilem.
Mam teraz router potem do niego podpiety serwer  no i on robi
maskarade i cbq i daje przez eth1 internet userom.
Oczywiscie mają oni ipeki z niepublicznej klasy 192.168.1.x.
Wraz z łaczem dostalem pule 127 ipeków stałych. Jak sie konfiguruje
serwer aby niektorym przydzielic jako dodatkowa usługe ipeki
z globalnej puli?? Bede wdzieczny za wskazówke ;-)

2) Mam plik maskarady w /etc/rc.d/init.d/masq.
   Maskarade mam na iptables, początek pliku wygląda tak:

- cut -

echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
/sbin/iptables -F
/sbin/iptables -F -t nat
/sbin/iptables -X -t nat
/sbin/iptables -F -t filter
/sbin/iptables -X -t filter
/sbin/iptables -t filter -P FORWARD DROP

- cut -

Potem normalnie mam forwardy porobione odpowiednie i teraz jak chce
przyblokowac którys komputer to haszuje mu wpis w maskaradzie..
i po /etc/rc.d/init.d/masq dalej on ma internet.. pomimo, że go
zahaszowałem. Regułki sie poprostu nie odswierzaja mi. Wszystko wraca
do normy dopiero po reboocie serwera... Jak sobie z tym poradzić?

3) Jest sobie programik iptraf. Uruchamiam, ustawiam sobie ustawienia
odpowiedne patrze co chcialem wychodze. Pol godziny pozniej wlaczam
znowu iptrafa, ma moje ustawienia zapisane wszystko ok - sprawdzam
wychodze. Wszystko tak jak powinno byc tylko, ze po reboocie serwera,
on te moje ustawienia gubi.. ;-(

--
pozdrawiam