ruting

Andrzej Szombierski qq w kuku.eu.org
Wto, 22 Kwi 2003, 17:53:48 CEST

On Tue, 22 Apr 2003, Arkadiusz Chomicki wrote:

> [...]
> ktos bedzie sie laczyl na 81.210.11.5 (eth1) to zeby pakiet tam wrocil
> a jesli na 213.77.19.196 (eth0) to zeby poszedl ta droga
>
> teraz jest tak ze mam ustawione dwie siec 81.210.11.0/26 na eth1
> 213.77.19.192/28 na eth0 a default jest na eth0
>
> i w zwiazku z tym wszyzstko co wychodzi idzie na eth0 nic na nowe
> lacze o ile ktos sie nie polaczyl z tej wlasnie sieci
>
> statyczne rutowanie tez nie wchodzi w gre gdyz nie roziazuje mojego
> problemu
>
> pytanie jest natomiast takie: czy da sie ustawic ruting na podstawie

Pisałem niedawno na podobny temat - w "Re: SNAT i routing".
Ogólnie chodzi o ustalenie kilku tablic routingu i zaznaczanie na
firewallu które pakiety mają iść przez która tablicę - w Advanced Routing
HOWTO jest to bardzo dokładnie opisane.

--
: Andrzej Szombierski : anszom w v-lo.krakow.pl : qq w kuku.eu.org :
: anszom w bezkitu.com ::: radio bez kitu <=> http://bezkitu.com :