firewall ?

Marek Guevara Baun marek.guevara w atm.com.pl
Czw, 24 Kwi 2003, 13:19:23 CEST

Michał Sutkowski wrote:

> Kiedy będę się przenosił z "Ra" na "Ac" czy "ipchains" na "iptables" - tego
> nie wiem. Kiedyś tam. Interesuje mnie stworzenie niezależnej konfiguracji,
> żebym "kiedyś tam" zmitrężył mniej czasu na przystosowanie jej do nowych
> warunków.
>
> Pytanie: "Co polecacie: firewall-init czy tree-firewall?"

firewall-nit @2.4 jest tylko dla "czystego" iptables, tree-firewall,
jak patrzyłem ma wsparcie zarówno dla iptables jak i ipchains.

Sam używam firewall-nit w 2.4 i mogę Ci go polecić, ale pamiętam,
że właśnie przejście z firewalla na ipchains na nowe iptables
było dla mnie największym hamulcem przy przechodzeniu na 2.4.

Nie wiem jak ze wsparciem plików konfiguracyjnych firewall-init w 2.2
w tree-firewall - w firewall-init w 2.4 musisz od zera napisać
wszystkie swoje regułki -- oczywiście są sablony i przykłady.

Marek