OT: autentykacja via LDAP

Pią, 25 Kwi 2003, 14:42:27 CEST

On Fri, 25 Apr 2003, Adam Szpakowski wrote:

> I tak i nie... w podejściu, które opisałem to jedyny. Czasem dobrze móc
> zmienić hasło z konsoli.

Te narzędzia nie są wyłącznia dla roota-a.

> Reszta załatwiana jest u mnie przez frontend na www.
>
> Ale generalnie to fakt... trza pisać własne skrypty do obsługi.

Wrong way .. to tzreba zrobic tak żeby z punktu NSS było przeźroczyste.
Opisałem jakiś czas temu w jak należałoby to zrobić żeby było przźroczyste
wykonujac adaptacje na poziomei PAM.

Tak czy inaczje każde z wymienionych wyżej narzedfzi docelowo powinno
nmieć mozliwosc wskazania bazy w którym ma nastapić operacj np. zmiany
hasł. W tej chwili passwd ma początek obsługi opcji -r (repozitory) w
którym będzie się przekazywać np. file, db, nis, krb5 czy właśnie LDAP
ldap. Symetrycznei do tego taka sama opcja powinna byc takzę w pozostałych
wymienionych tu narzędziach. Idac tą droga nei bezie tu potrzebne żadne
dodatkowe wsparcie w postaci skryptów czy innych, a co najwyżej
oskryptowienuie powinno wykorzystywać całosć poprzez taką niską wastwe
wołając odpowiodnie polecenia z shadow z odpowidnimi parametrami.

kloczek