OT: autentykacja via LDAP

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Nie, 27 Kwi 2003, 10:42:30 CEST

On Fri, Apr 25, 2003 at 14:25:26 +0200, Adam Szpakowski wrote:
> Hmm... nie bardzo rozumiem w czym problem... ja mam generalnie 2 typy
> userów... virtualnych i shellowych... virtualni są w grupach: inetorgperson,
> qmail i kilku innych, a userzy shellowi mają dodatkowo possixAccount,
> shadowAccoun i samba. I to rozwiązuje sprawę. Dodatkowo możesz zrobić grupy
Tak, ale ja nie planowalem uzycia qmail-ldap. Modul pam_ldap doskonale
sie tutaj sprawdzi i z tego co widze, mozna zrobic to co Ty,
ograniczajac przeszukiwanie do: okreslonego korzenia i w dol,
okreslonej grupy uzytkownikow, okreslonego usera z dostepem
ograniczonym tylko do wybranych galezi (np. CN sshldap majacy dostep
tylko do tych galezi, w ktorych sa uzytkownicy majacy dostep do
shella) itd. Do tego nie sa wymagane zadne modyfikacje qmaila. Takie
rozwiazanie bedzie bardziej elastyczne, jesli np. postanowie, ze qmail
mnie juz nie kreci i chce zainstalowac postfix, sendmail, zmail czy
jakikolwiek inny wynalazek (kiedys znalazlem `shitmail', ale nie
chcial sie kompilowac :)), oby tylko dogadal sie z PAMem.

Pozdrawiam
Beorn

Daniel `Beorn' Mróz      <beorn w alpha.pl>       http://127.0.0.1/beorn
GCS/E d-(pu) s-:- a--@ C++++ UL++++$ P+++ L+++ E--- X W+>++ N+++ o? K-
w---  O M- V- PS PE- !Y PGP+ t- 5- R tv-- b+ DI++ D+++ G++ e h! r++ y?