obsługa ciekawego sprzętu

Michał Sutkowski michal.sutkowski w ugww.pl
Czw, 7 Sie 2003, 10:03:03 CEST

Le Jeudi 07 Août 2003 08:27, Artur Flinta a écrit :

> Zobacz na jakim chipsecie jest sterownik SCSI, wtedy bedziesz wiedział,
> czy linux zobzczy wogóle dyski z tego kontrolera. W biosie sterownika
> zdefiniuj sobie macierz, a pod linuxem będziesz miał to jako jeden dysk
> i tyle :)

<cytat> - Zintegrowany dwukanałowy kontroler U320 SCSI </cytat>
Podejrzewam, że niezupełnie. U320 to jak pamiętam Adaptec oparty na kości do
której jest sterownik aic79xx (bodaj następca aic7xxx). Są faktycznie 2
kanały tyle, że jeden (ten szybszy) nie działa jeszcze pod linuxem; co więcej
w biosie jest możliwość zrobienia RAIDa na tym właśnie kanale czyli na razie
z hardwarowego RAIDa nici.

Łatki na jądro 2.4.20 możesz ściągnąć spod tego adresu:
http://people.freebsd.org/~gibbs/linux/SRC/. Działają prawidłowo.
Próbowałem używać łatek spod adresu opensource.adaptec.com (czy jakoś tak),
ale nie działały.

Być może w jądrze 2.4.21 już coś jest, ale należałoby to sprawdzić: nie
patrzyłem. Na razie używam 2.4.20.

Jest możliwość łatwego postawienia na tym PLD. Ja zrobiłem tak: zainstalowałem
system na IDE, a cały /home trzymam na mirrorujących się (softwarowo) SCSI
opartych na tym kontrolerze. Działa wybornie. To rozwiązanie polecam.

--
Michał Sutkowski
e-mail: michal.sutkowski w ugww.pl