drbd - ktoś używa?

Michał Sutkowski michal.sutkowski w ugww.pl
Pią, 8 Sie 2003, 09:26:48 CEST

Le Vendredi 08 Août 2003 03:24, hunter a écrit :

> hm. Dedykowana nic 100 mbitów, hdd scsi, nie mieszać z raidem soft ani
> hard, bo sie pi*****.

Acha, dobrze wiedzieć.
A na jakim systemie plików to masz? Mnie interesuje ReiserFS ale nie wiem czy
nie będzie czegoś tam gubił jak podobno to czyni XFS. Teraz takie wymyślne te
systemy plików robią... :-)

> Kabelek RS-232 między hostami.

O rany! :-)) A do czego służy tutaj ten RS-232 ???

> To jest wolne. Potwornie ślamazarne. Doprowadza do 2 krotnego zwolnienia
> operacji rw na takim urządzeniu blokowym. Z bazą danych trzeba dodać opcje
> wypychania buforów po _każdej_ kwerendzie zmieniającej dane, co _w_
> _testach_ dawało mi 4-5 krotne zwolnienie. Ale ani jednej transakcji nie
> udalo mi się 'zgubić', co najwyżej trzeba było daj jej retry z poziomu
> aplikacji.

Eche. Rozumiem, że masz na myśli replikowanie plikowe a nie dedykowane dla tej
bazy danych?

Wielkie dzięki za pomoc.
pozdrowienia.

--