2xLAN i VPN

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Czw, 14 Sie 2003, 09:30:59 CEST

Użytkownik Marteen napisał:
> Chce polaczyc 2 sieci LAN poprzez internet tworzac polaczenie VPN.
 > czy ktos z was robil cos takiego pod PLD??
Tak. Dwie sieci, oddalone od siebie o ok. 10km. Polpak <-> SDI :]

> Sciagnalem jakies opisy do freeswana ustawilem i kicha - nie dziala
 > (PLD, kernel 2.2.25, freeswan1.97-1). Sieci maja takie parametry
 > jak na schemacie.
FreeS/WAN nie dzialal w Ra. Byl jakis poprawiony pakiet, ale nie
pamietam linku.
Ja walczylem z vtund i czymstam jeszcze, ale w koncu postawilem wszystko
na CIPE. Jedyny problem powodowal RH po jednej stronie (po drugiej bylo
PLD/Ra), gdzie byly cyrki z FW.
Po jednej stronie P100, po drugiej P3/650. Po VPNie leci sporadycznie
NetWare (sib) oraz ludkowie z ichnim intranetem przez WWW+CORBA.
Wszystko dziala bez problemu, tylko trzeba bylo napisac skrypty
nadzorujace demony, gdyz w przypadku padu ktoregos z lacz, oba cipedy
zdychaja.

> LAN1 --- eth0 (192.168.0.1/24) --- router ---- eth1 (aaa.aaa.aaa.aaa) === INTERNET ====== eth1 (bbb.bbb.bbb.bbb.) ---- router ---- eth0 (192.168.1.1/24) ---- LAN2
Zainteresuj sie pakietami: kernel-cipe i cipe. Dokumentacja jest w
srodku i bardzo dobrze opisuje konfiguracje. W razie czego, pomoge jak
tylko bede potrafil.

Pozdrawiam
Beorn