Postfix - bazy ORDB

Andrzej Zawadzki zawadaa w wp.pl
Czw, 21 Sie 2003, 12:28:53 CEST

Witam!

Mam następujący problem:

Wpisałem do main.cf:

maps_rbl_domains = relays.ordb.org, ordb.aronsen.dk
smtpd_client_restrictions = reject_maps_rbl

oraz

smtpd_recipient_restrictions =  permit_sasl_authenticated,
                                 reject_unknown_sender_domain,
                                 reject_invalid_hostname,
                                 reject_non_fqdn_sender,
                                 reject_non_fqdn_recipient,
                                 reject_unknown_sender_domain,
                                 reject_unknown_recipient_domain,
                                 reject_unauth_pipelining,
                                 check_recipient_access
hash:/etc/mail/mapa_odbiorcow,
                                 permit_mynetworks,
                                 reject_unauth_destination,

                                 reject_maps_rbl,
				^^^^^^^^^^^^^^^^
                                 check_relay_domains

Oczywiście do tego jest duet amavis+clamav

I teraz w logach mam (za każdym listem):

dns_query: 1.0.0.127.relays.ordb.org (A): Host not found
dns_query: 1.0.0.127.ordb.aronsen.dk (A): Host not found

Host 127.0.0.1 w bazach nie istnieje ;-)
Czemu tak jest? Co muszę ustawić żeby sprawdzany był faktyczny IP
nadawcy lub adresata? Wydaje mi się, że to przez amavisa - on śle na
localhost...

Mam też drugie pytanko:
Jak wyłączyć sprawdzanie wirusów dla danego IP?

Przepraszam, że tu ale nie mam news... :-(

--
Andrzej Zawadzki