Odpowiedz na cinka.

Mariusz 'Ma-rYu-sH' Witkowski maryush w uznam.net.pl
Pon, 25 Sie 2003, 01:14:37 CEST

----- Forwarded message from Piotr Szymanski <djurban w gnu.univ.gda.pl> -----

From: Piotr Szymanski <djurban w gnu.univ.gda.pl>
To: maryush w pld-linux.org
Subject: Odpowiedz na cinka.
Date: Mon, 25 Aug 2003 01:01:06 +0200

Hi,
Boski Cinku: Zepsules. Nastepnym razem takie mejle slij na devel-pl, nie
jestem zapisany na users-pl i nie bede sie zapisywal z braku czasu na
czytanie mejli.
Tx. dla maryusha za forward.

Replying to Boski Cinek:
| Chcialbym sie wlaczyc w dyskusje (wojne???) jaka sie rozpetala na tej
| liscie na temat tak zwanego DC. [...]
| Po co to wzajemne skakanie sobie do gardel, ze to jest DC a nie
| PLD i won. Czytajac te posty wlasciwie w kazdym daje sie "wyczuc" jakas
| dawke zlosci. I to jest chore. [...]

Zgadzam sie, to jest z jednej strony chore popatrzmy na to tak:
a.) przyczyny powstania dc
- opoznianie wydania ac
- beznadziejne ra do kitu
- wyrazne zapotrzebowanie na nowe wersje
- awersja ludzi do nesta
b.) przyczyny wojny
- brak kontroli ze strony PLD nad rozwojem DC. Ta kontrola jest konieczna
jesli developerzy maja ja supportowac, nie mozna przeciez inaczej, takie sa
standardy na calym swiecie. Co ciekawe zamiast sie dogadac o przekazanie
kontroli to sie tylko klocono.
Druga sprawa to taka ze spidi mial racje z jednym: ludzie z dc nie kiwneli
palcem wtedy, kiedy mmazur lal 7poty na robienie builderow ac, zamiast tego
stawiali sobie buildery dc.

Nie jestem przeciw dc, ale mysle ze dc powinno zniknac po wydaniu ac, traktuje
dc jako rozwiazanie dorazne na dzien dzisiejszy.

| 1. Strona PLD-jest an razie uboga. Za malo doc'ow, wiadomosci (kiedy
| ostatnio byl traffic??), za rzadko newsy, aktualizacje ("Tomasz Kloczko
| usuniety z PLD". Serio? To rzeczywiscie swiezy news. Juz chyba 3
| tygodnie lezy) i jest za malo "efektowna". Przydalyby sie poza tym
Pytanie zasadnicze, zrobisz? Sluchaj nie wiem czy wiesz, ale jest 40 paru
developerow, ktorzy naprawde ciezko pracuja. Ja bede siedzia nad kde ac mimo,
ze mam roboty od groma i ledwo znajduje czas na pld, nie mowiac juz o kde-
i18n-pl, a koordynuje tlumaczenia do koffice 1.3. Jesli znajdziesz ludzi
ktorzy sie tym zajma to ja z checia postaram sie dla ciebie o techncizne
mozliwosci edycji pld-linux.org.

| 2. Narzedzie do wykrywania sprzetu dla PLD i inne "ficzersy". Slackware

Jest automateusz w cvs bedzie w ac.

| aplikacje korzystajace z ARTS sie
| wykraczaja w momencie odlaczenia od serwera i nikt mi do tej pory nie
| potrafil pomoc.

To ze jak wylaczysz arts aplikacje ktore z niego korzystaja sie wykrzyczaja to
normalne zachowanie, nie masz wylaczac artsa w czasie dzialania kde.

| 3. To jest wazne dla osob, ktore maja PLD jako desktop, a musze
| powiedziec, ze jako jeden z nich czuje sie zaniedbywany.
O bardziej prodesktopowe nastaiwnie w pLD walcze juz od dawna, ale to jest
znow kwestia rak do pracy, chcesz i umiesz zrob, ja np. nie mam casu choc
umiem i chce. Mam pomysl na to jak moze wygladac np. isntalator graficzny,
ale nie dam rady go napisac do czasu wydania ac.

| 4. Instalator PLD- przydalaby sie opcja (lista pakietow) "PLD Desktop",
| ktora instalowalaby pakiety pomocne osobie, ktora pierwszy raz odpala
| PLD.
Tak to jest potrzebne, mysle ze znajdzie sie na to czas w ac.

| bardzo by sie przydal dobry konfigurator

Jest pldconf. Mam w TODO do ac modul pldconf do KControl, wiekszosc rzeczy juz
da sie ustawic z poziomu kde albo pldconf. Ac pod wzgledem konfiguratorow
bedzie ok.

| 5. Aktualizacje, aktualizacje i jeszcze raz aktualizacje. A poza tym

W ac beda aktualizacje, chociazby dlatego ze bede mial prawa do psuzczania na
buildery, a poza tym ra to byl niewypal, chwilowy, porazka. Nauczylismy sie
na bledach, ra sie popsulo po tym jak kloczek zarzadzil mrozenie. Teraz
sposob wydania bedzie inny.

| 6. Myslal ktos o tym zeby pisac do mediow o tym co robimy i namawiac ich
| zeby o nas mowili??
Najpierw wydajmy ac.

| Podsumowujac: skonczmy sie klocic, do niczego dobrego to niedoprowadzi,

Nieprawda. Klotnie i burzliwe dyskusje prowadza do dorbych rozwiazan, pod
warunkiem ze obie strony _chca_tego_rozwiazania_ i _sa_otwarte_na_dialog_.
Pisalem o tym na pld-discuss-pl.
--
Piotr Szymanski
djurban w gnu.univ.gda.pl

----- End forwarded message -----

--
 |  Mariusz 'Ma-rYu-sH' Witkowski | Founder CHInc. | Memeber PSI & SzLUUG  |