OT: sieci radiowe

Tomek migo w norwida.net
Pon, 25 Sie 2003, 17:47:16 CEST

Użytkownik Krystian Tomczyk napisał:

> Mam juz dosc modemu i chcialbym doprowadzic do mojej wsi
> lacze stale i udostepnic internet innym droga radiowa.
> Jakich urzadzien potrzebowalbym (ile mniej wiecej kosztuja i
> gdzie ich szukac).

Interesujacy sprzet i artykuly moznaznalesc tutaj np:
http://www.planet.a.pl/
http://www.cyberbajt.pl/wireless/index.shtml
http://www.siecibezprzewodowe.a.pl/
http://www.wirelesslan.com.pl/
http://www.chipdrive.pl/wireless/

Zalezy tez jak chcesz rozprowadzac, od tego zalezy czy potrzebujesz
trylko anten i sieciowek czy jescze acces pointy.

> Oczywiscie serwer chce postawic na PLD
> wiec punk dostepowy musi byc kompatybilny z PLD, u
> uzytkowników pewnie windowsy. Obszar do 3 km.

karty sieciowe niektore sa obslugiwane przez linuxa, dla puntu
dostepowego jednak moze lepiej uzyc acces pointa

> Czy takie udostepnianie internetu trzeba gdzies zglaszac?

URTiP, zgloszenie dzialalnosci providera.

Pozdrawiam,

--
Tomasz Kolaj