PLD i sprawa DC

Boski Cinek boski_cinek w o2.pl
Pon, 25 Sie 2003, 21:04:39 CEST

W odpowiedzi na twoja modlitwe skierowana do mnie dnia 08/24/2003 11:54 PM:

> Po co efektowna?

"efektowna" jest w cudzyslowiu. Chodzi o to, ze powinna przyciagac uwage
i mimow wszystko byc przyjemna dla oka, kiedy czytasz jakies rzeczy.
Widziales stara i nowa strone projektu mozilla? Tam stara wersja wcale
nie byla taka zla, ale ta jest po prostu wygodniejsza w obsludze,
ladniejsza (m.in. dzieki lepszej organizacji) i "budzaca wieksze
zaufanie" do produktu. I wlasnie po to powinna byc efektowna strona PLD

> Do alsy jest alsaconf i dziala

Taa, a mi ktos niedawno (zreszta na tej liscie) mowil, ze niby dziala,
ale dla alsy 0.9 to juz kiepsko. Poza tym probowalem tez z alsa
dystrybucyjna i mialem "dziwne" efekty (zamiast nazw urzadzen ustawial
mi nazwy jakis katalogow np. /etc/?!??)

> A z Kudzu sa duuuze problemy. Do innych jest hotplug

Pozwol, ze spytam: jakie problemy sa z Kudzu. Nic nie sugeruje, nie znam
sie specjalnie, ale nigdy nie mialem z tym problemow. Hotplug? Np. do
karty dzwiekowej? A zreszta powiedz: uwazasz, ze narzedzie do wykrywania
sprzetu jest w PLD nie potrzebne? Ja uwazam, ze jest jak najbardziej
potrzebne.

> (ciaaach)
> To jest Ra. Do tej wersji sa tylko uaktualnienia. Ac jest w drodze.

Chwila moment. Co z tego, ze jest Ra? To PLD ma system wydawania: robimy
wersja X.Y i niech sobie jakos zyje?? Przeciez aktualizacje to jest
jedna z wazniejszych czesci kazdej dystrybucji. A moze przyjmujecie
model rozwoju: pojawia sie wystarczajaco duzo nowych rzeczy, masowo
budujemy pakiety i wydajemy to jako nowa wersje?? Nie bardzo rozumiem co
chcesz powiedziec przez to, ze "do tej wersji sa tylko uaktualnienia".
Gdzie one sa? Przeciez katalog z aktualizacjami "general" jest prawie
pusty i nie ma tam wlasciwie nic ciekawego z punktu widzenia
desktopowicza. BTW: dobrze chociaz, ze Cieciwa dba o w miare regularne
wydawnie kernela 2.4

> Problem z dystrybuowalnoscia Javy ztcp

Tez tylko pytam: Java jest niezbedna do dzialania OO? Ja nie mam Javy u
siebie (przynajmniej nic o tym nie wiem:-D) i OO_PL dziala bez problemu.

> Dlaczego sam tego nie zrobisz? PLD stoi otworem!

Wiedzialem, ze ktos tak napisze:-D. To normalne w PLD;-). Zrobie, ale
jak juz bede mial wystarczajaca wiedze do tego. No chyba, ze ktos zrobi
to wczesniej. W tej chwili moge pomoc podrzucajac pomysly, ale ze
"strony technicznej" to jeszcze nie. Poza tym chce zauwazyc, ze jestem
userem, a nie developerem, wiec zglaszam swoje sugestie. Ale powtarzam:
jeszcze troche sie poducze, to sie tym zajme.

> Nikt za to nie placi nikomu (zazwyczaj). A nadzor byl ale sie zmyl. do Ra
> gnome2 nie trafi, do Ac na pewno. A wtedy bedziesz musial glibc zupgrade'owac

"nadzor" tez byl w cudzyslowiu:-D. Wiem z obdukcji, ze czasem wystarczy
wyslac komus trzy mejle, zeby sie czyms zajal:-D. Swojego czasu robilem
stronke WWW i w momencie kiedy piec osob mowilo mi: "stary, wez zrob
jakas aktualizacje", to jakos mi sie bardziej chcialo i robilem. O taki
nadzor mi chodzi.
A co do GNOME'a 2-naprawde nie dalo sie go wydac z Ra? Przeciez Ra
ukazalo sie dlugo po Gnomie drugim. Chyba, ze naprawde byly jakies
klopoty z tym glibcem.

> To dlaczego tego nie zrobisz? Pisz do mediow i namawiaj ich zeby o 'nas'
> mowili

Kto powiedzial, ze nie robie?To powiem, ze pisalem do wyborczej jakis
czas temu. Bardziej zeby napisali o Open Source w Polsce ogolnie i
kwestia Janosika, ale bez odezwu. W momencie kiedy takie listy wysle 40
osob, to moze potraktuja to powaznie. Taka akcja chyba nie jest trudna
do zorganizowania.
Tak troche OT, to w PLD chyba przydaloby sie wieksze rozgraniczenie na
linii user/developer. Nie pierwszy raz spotykam sie z odpowiedzia od
tworcow PLD, "zrob sam". To jest chyba normalne w przypadku kazdych
projektow, ze jest grupa userow, ktora wysyla swoje prosby/propozycje i
grupa developerow, ktorzy je rozpatruja i wcielaja w zycie. Czy tez sie
moze myle?

--
Amen
|3 0 $ |< !   < i N e |<