Odpowiedz na cinka.

Paweł Gołaszewski blues w ds.pg.gda.pl
Wto, 26 Sie 2003, 23:47:58 CEST

On Tue, 26 Aug 2003, Boski Cinek wrote:
> Sam uzywam, bo ja jestem zawziety strasznie:-D, a poza tym to fajnie byc
> czescia czegos nowego:-). Mowie (pisze) czemu nie jest dobre na desktop:
>
> - nie ma dobrego modulu wykrywania sprzetu-cos jeszcze musze do tego
>   dodac?
> - nie ma waznych konfiguratorow (np. porzadnego konfiguratora X'ow. Dla
>   newbies to chyba wazna rzecz)
> - ciagle brakuje porzadnej dokumentacji-same FAQ nie wystarczy. BTW:w
>   PLD Desktop moznaby robic takze na pulpicie skrot do docow:-D.

SOD#1 :PPPP

> - bo jest straszny balagan w PLD i tak na dobra sprawe, to nie wiadomo,
>   ktore pakiety oprocz tych ktore masz na plytkach z Ra sa oficjalne, a
>   ktore nie. To wymaga porzadkow chyba.

????
*Tylko* to co jest na ftp-ie ftp.pld-linux.org jest oficjalne. Nic
więcej...

>   Ile jest np. roznych wersji KDE 3.1 dla PLD?

Tylko jedna (dla RA). Dla nest-a też chyba coś jest na ftp-ie. AC jeszcze
nie ma... Nie ma nic więcej... Nie rozumiem dylematu.
Jeżeli mówisz o tym co różne osoby ogłaszały (w tym i ja kiedyś) o
KDE3-Packach... to ich prywatna sprawa. W żaden sposób to nie sa oficjalne
rzeczy.

>    A czy ktorakolwiek z nich ma zbudowany caly komplet pakietow, ktory
>   sie skladal na KDE w Ra? Ja np. sam musialem sobie zbudowac temat
>   Mosfet Liquid.

Co brakuje w tym co jest w update ? I dlaczego *nikt* tego nie zgłosił (w
tym i ty) ????

> - Bo nie ma update'ow.

Bzdura.
Są i to więcej niż w RA być powinno. Tak, robię to świadomie, póki AC nie
jest używalne...

> To nie tylko magia numerkow. KDE 3.1 w stosunku do KDE 3.0 jest niemal
> jak WinXP w stosunku do WinMe (czy jak to sie tam nazywa).

Wiem o tym doskonale, dlatego tak chętnie KDE3.1 wrzuciłem do RA (WinXP
nie cierpię....).

> Tak samo Mozilla 1.4 do Mozilli 1.0-to po prostu niebo a ziemia (zaraz
> sie beda odzywac tacy co im sie 1.4 sypie:-D. Ja uzywam dalej 1.3Beta,
> ale dlatego, ze mi sie nie chce aktualizowac:-D).

Przecież jest w RA 1.2.1 w update. Cały czas odnoszę wrażenie, że w poldku
masz nie odkomentowane updates.....

A, że 1.4 jest lepsze... jasne. Myślę, że w updates się pojawi...

> Dziwny wydaje mi sie sposob myslenia "zbudujemy nowe pakiety, ale
> dopiero jak bedziemy wydawac nowa wersje PLD".

RA ma być stabilne. To jest pryncypium. nie da się tego zrobić goniąc za
numerkami.

> W Linuxie zawsze podobalo mi sie to, ze jezeli regularnie uaktualniales
> dystrybucje, to wlasciwie miales system tak samo aktualny jak jego
> najnowsze wydania. Chce wiedziec jedno: czy w PLD juz tak bedzie, ze
> nowe wersje pakietow zostaja wydawane tylko z kolejnymi distro?

Tak - mmazur deklaruje, że AC będzie goniło podobnie jak dawne RA sprzed
mrożenia.

Powiem szczerze - na desktopa to jest piękna sprawa, ale na serwery mocno
produkcyjne - nie odważyłbym się... teraz. Kiedyś to robiłem, ale...

> - bo na wiekszosc prosb uzytkownikow otrzymuje sie odpowiedzi "zrob
>   sam".

Sorry, TEAM jest bardzo mały i z konieczności dostajesz takie
odpowiedzi...

>   Ja rozumiem odpowiedzi RTFM;-), bo dokumentacje to kazdy potrafi
>   czytac, ale "zrob sam" jest juz troche nie powazne, bo jednak nie
>   kazdy jest (jeszcze:-D) programista.

Jeżeli ktoś jest czymś zainteresowany - zrobi to. Jeżeli nie, to niestety
sam się musisz tym zająć. Albo komuś zapłacić. Taki to jest urok już Open
Source. To wcale nie znaczy No Charge Source. Welcome to the real world ;)

> - kernel 2.2 jako oficjalny nie jest najlepszym rozwiazaniem na desktop.

Ale całe RA było na 2.2 robione. Na serwery to świetna sprawa (przy
niektórych routerach już się nie sprawdza. Inna sprawa, że 2.4 mi
osobiście nie pasuje. Jakbym miał wybierać to między 2.2 a 2.6 :) Ale to
moje prywatne zboczenie :)

>   Najlepszy dowod: Mplayer na 2.4 chodzi o niebo szybciej niz na 2.2.

W domu używam 2.5/2.6 i naprawdę nie narzekam. Na RA.

>   Na szczescie w Ac ma byc ponoc mozliwosc wyboru pomiedzy 2.2, a
>   2.4.....a moze dacie tez 2.6,

Między 2.4 i 2.6. IMHO domyślnym powinno być 2.6, ale... patrz wyżej :)

>   to bym wreszcie swojej wypalarki nie musial puszczac przez emulacje
>   ide-scsi:-D.

AFAIK to na 2.4 też nie musisz (dystrybucyjnym).

> - bo nie pisza o nim w Wyborczej;-).

Zrób żeby napisali ;)

--
pozdr.  Paweł Gołaszewski