Mplayer i dvd

Wieslaw Kierbedz sprawki w wp.pl
Czw, 28 Sie 2003, 08:36:39 CEST

Użytkownik grzespt w pf.pl napisał:

>Mam mplayera z RA (0.90rc3-2.95.4) i jako zwykły użytkownik nie mogę
>odtwarzać DVD (mplayer dvd://)
>wyskakuje coś takiego:
><output>
>Playing DVD title 1
>libdvdread: Could not open device with libdvdcss.
>libdvdread: Can't open /dev/dvdrom for reading
>Couldn't open DVD device: /dev/dvdrom
></output>
>
>Mogę to zrobić tylko jako root.
>Nie są to napewno prawa do urządzenia bo mogę płytę zamontować
>i dopiero uruchomić odtwarzanie z plików vob ale to zamieszanie trochę.
> [...]
Może jednak grupa video - masz to poustawiane?
Takie cuda robił kiedyś totem (xine), rzecz chyba w uprawnieniach do
korzystania z libdvdcss
i libdvdread.
Można przekompilować mplayera bez nagłówków tychże - mpdvdkit powinien
to załatwić sam,
albo pogrzebać w opcjach - może da się skorzystać z tego bez rekompilacji.
Ostatecznie sudo.

--
Wiesław Kierbedź
gg  2128870