Amavis z clamavem.

Czw, 28 Sie 2003, 10:25:01 CEST

On Thursday 28 of August 2003 00:01, Dariusz Wlodarczyk wrote:
> [...]
Wyszło że sam zrzuca uprawnienia do grup jak mu sie nie powie inaczej (patrz
niżej)

> To samo - user clamav po prostu nie ma uprawnien do katalogu
> /var/spool/amvis. Jak mu ustawisz grupe amavis to nic nie daje bo
> grupa ma tam na wzystko uprawnienia rx a nie rwx.

I tak powinno być.
Wszelkie mksd i clamd mają tylko mieć prawa aby _czytać_ z /var/spool/amavis.
Skoro tak nie działa to masz coś bardziej zepsute niż ja.

Lekarstwem na powyższy problem jest odkomentowanie:
# Initialize the supplementary group access (for all groups in /etc/group
# user is added in. clamd must be started by root).
AllowSupplementaryGroups

# Run as selected user (clamd must be started by root).
# By default it doesn't drop privileges.
User clamav

i wtedy clamav skanuje z prawami wszystkich grup do których neleży.

> backup:

> A ten akurat dziala. Mnie nie dziala tylko jak amavis ma wziac demona.
> Jak amavis bierze skaner "z zapasów" ;) to idzie jak zloto :)

No ale to powinno działać tylko w sytuacjach specjalnych.

W każdym razie paczkuje amavis-new, clamav, mksd i wrzucam do repo ...

--
Mateusz Korniak