ACPI i PowerButton

Paweł Czapski czapa w czapa.one.pl
Nie, 31 Sie 2003, 11:27:46 CEST

Dnia Friday 29 of August 2003 21:35, Radoslaw Zielinski popełnił wiadomość:
> Paweł Czapski <czapa w czapa.one.pl> [28-08-2003 23:27]:
>
> Raczej Ci nie pomogę, ale: SOA#1 (od dawna).  Tylko przycisku reset nie
> potrafię przechwycić (komputer się restartuje niezależnie od zawartości
> /etc/acpi/events/sleep).
[--ciach--]

> Jak -- zero?  Nie wyłącza się (tzn. przechwytuje przycisk, ale nie
> wykonuje zdefiniowanej akcji)?

W/g mana do acpid w /proc/acpi/event powinny pojawiac sie dane n.t.
przechwyconych zdarzen przez system (tam tez sie podpina po starcie). Jendak
po nacisnieciu "power" nic sie nie dzieje (przy wylaczonym acpid wystarczy
czytac z tego pliku), czyli acpid i tak nie wykona zadnych zdefiniowanych
skryptow, skoro zadnych danych nie przechwytuje z /proc/acpi/event.
Oczywiscie omawiam wylaczenie komputera przez chwilowe wcisniecie przycisku
power,  a nie okolo 4 sekundowe... bo tego to raczej system nie powinien
przechwytywac - tu komputer wylacza sie natychmiast - tak wlasnie domyslnie
dziala mi w windowsie :(
Moim zdaniem problem tkwi w modulach ospm_* w mojej wersji kernela, bo to one
powinny wlasnie przechwytywac (chyba) zdarzenia i pisac do /proc/acpi/event.
Sprobuje na nowszym kernelu i zobaczymy.
--
Pawel Czapski
mailto:czapa(at)czapa.one.pl