PLD & Sony Ericsson T610

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Śro, 3 Gru 2003, 10:22:31 CET

Dnia wtorek 02 grudzień 2003 10:54, Grzesiek Sojka napisał:
> Czy ktos z PLDowiczow ma jakies doswiadczenia jesli chodzi o
> dostep do interku przez w. wspomniany tel? Interesuje mnie polaczenie
> GPRS przez BT lub IRDA. Nie pogardze takze innymi komentarzami "od
> serca".
Próbowałem znaleźć w archiwum listy ale mi się nie udało, więc zamieszczam
cały list z mojego archiwum:

Re: Bluetooth na USB
Od: Grzegorz Siehień <admin w cairo.one.pl>
Do: "Eksploatorzy PLD Linuksa" <pld-users-pl w pld-linux.org>
Data: 2003-08-31 15:10

elo,

niebieskozębnego stwora pokonałem dokładnie wczoraj :)

całość wygląda tak:

notebook w Ra+2.4.20-9 od Cieciwy <-> usb bluetooth key <-> nokia 6310i <->
gprs <-> internecik

1) /dev/ do połączeń

przydało by się urządzenia porobić, np. takim skrypcikiem (właściwie
wystarczy jedno... )

#!/bin/bash
I=0
while [ "$I" -lt 256 ]; do
if [ ! -c /dev/rfcomm"$I" ]; then
mknod -m 666 /dev/rfcomm"$I" c 216 "$I"
fi
I=`expr "$I" + 1`
done

2) paszczaki do zbudowania z CVS-u i zainstalowania

bluez-libs; bluez-utils

3) moduły do wgrania

modprobe usb-uhci
modprobe hci_usb
modprobe bluez
modprobe l2cap
modprobe rfcomm

4) pierdułka do obejścia

jest taki skrypcik pytongowy, tzw. pinhelper jak /usr/bin/bluepin, walnięty
swoją drogą; zmieniamy jego zawartość na:

#!/bin/bash
cat /etc/bluetooth/pin

gdzie wskazywany plik "pin" ma format: "PIN:<cyferki>" (choćby i "PIN:1234")
to jest pin Twojego komputera, który trzeba wstukać w komórce podczas
nawiązywania połączenia

5) interface do postawienia

/etc/rc.d/init.d/bluetooth start
hciconfig hci0 up

6) urządzenia do poszukania

hcitool scan

i tu powinno wyskoczyć coś w stylu:

12:23:56:78:90:12 Nokia 6310i (czy co tam nadaje w okolicy ;) )

tenże adres urządzenia winnen trafić do /etc/bluetooth/rfcomm.conf

pamiętaj, że można pingować po bluetooth (l2ping)...

7) połączenia do zainicjowania

rfcomm connect hci0

8) browarek do wypica

w nagrode.

-----------------------------------

i tu na chwile zatrzymujemy się, bo nie wiem co dalej chcesz robić z
sinozębnym ..
jeżeli GPRS-ik to pomocne może być kilka rzeczy:

1) moje ustawienia pppd, cześć pewnie niepotrzebna
(kopia z http://www.internecik.com/?p1=howto&a1=bluetoothgprs + coś od
siebie)

/etc/ppp/options.rfcomm0
debug
115200
nocrtscts
nodetach
passive
connect /etc/ppp/gprs-connect
disconnect /etc/ppp/gprs-disconnect
user erainternet
noauth
persist
0.0.0.0:0.0.0.0
noipdefault
ipcp-accept-local
novj
novjccomp
defaultroute

/etc/ppp/options

heszujemy jeśli używamy noki 6310(i) linijke

#lcp-echo-failure 4

bo inaczej połączenie pójdzie w krzaczory po 2 minutach (ponoć babol w
nokiach)
można też poeksperymentować z wartością mru

/etc/ppp/pap-secrets (dla ery gsm)

erainternet * erainternet

ze stronki http://www.internecik.com/?p1=howto&a1=bluetoothgprs bierzemy
gprs-connect i disconnect

2) tworzymy /etc/sysconfig/interfaces/ifcfg-ppp0

DEVICE=ppp0
MODEMPORT=/dev/rfcomm0
[..]

3) przy uzywaniu telefonu jako modemu gprs można nie robić od razu "frcomm
connect", a raczej "rfcomm bind hci0" (połączeie zostane nawiązane na
żądanie jakiegoś procesu - u nas pppd)

no i bach:

ifup ppp0

i patrzymy co z tego będzie :)

-------------------------------

1) mogłem o czymś zapomieć, piszę "na gorąco"
2) dopiero zaczynam to układać po systemie, dlatego wygląda to to jak
wygląda :>

pozdrawiam i życze powodzenia,
dfenz

http://pld-linux.org/ = faq, howto, newsy

dostales tutaj odpowiedz na swoje pytanie?
podziel sie z innymi i dopisz do FAQ!
                http://pld-linux.org/FAQ/

--
Łukasz Maśko                                    ICQ:              146553537
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                       GG:                2441498