ide-scsi i prawa dostępu

grzes grzespt w pf.pl
Śro, 3 Gru 2003, 21:22:04 CET

Uruchomiłem sobie ide-scsi dla dvd i cdrw aby używać bez problemu
narzędzi cdrtools i tym podobnych (tu podziękowania pomocnym).
I tu kłopocik.
Nie mam dostępu jako zwykły użytkownik. Tak mi się wydaje.
Wszystko mogę robić jako root ale, żaden inny użytkownik nie może:

<output>
[grzes w grzes matrix_soundtrack]$ cdparanoia -B -d /dev/scd1 1-
cdparanoia III release 9.8 (March 23, 2001)
(C) 2001 Monty <monty w xiph.org> and Xiphophorus

Report bugs to paranoia w xiph.org
http://www.xiph.org/paranoia/

Unable to open cdrom drive; -v will give more information.
[grzes w grzes matrix_soundtrack]$ cdparanoia -B -d /dev/scd1 1- -v
cdparanoia III release 9.8 (March 23, 2001)
(C) 2001 Monty <monty w xiph.org> and Xiphophorus

Report bugs to paranoia w xiph.org
http://www.xiph.org/paranoia/

Checking /dev/scd1 for cdrom...
        Testing /dev/scd1 for cooked ioctl() interface
                /dev/scd1 is not a cooked ioctl CDROM.
        Testing /dev/scd1 for SCSI interface
                No generic SCSI device found to match CDROM device
/dev/scd1
[grzes w grzes matrix_soundtrack]$
</output>

Jak root właśnie zgrywam z /dev/scd0...
Użytkownik grzes jest w grupie disk. Czy coś jeszcze jest potrzebne?
Użytkownik grzes może z kscd słuchac muzyki z cd a to jest przez
/dev/cdrom (link do /dev/scd0)

Grzegorz Pietrzak                        |
e-poczta: g r z e h o r z at p f dot p l | Wszechwiedzą nikt nie grzeszy
jid: grzehorz w histeria.pl                | więc mówimy tylko to co wiemy
gg: 1693035                              |