neo+dsl

grzegorz grzegorz w hurts.com.pl
Wto, 9 Gru 2003, 11:34:31 CET

Czesc pld-users-pl,

Proszę o pomoc w skonfigurowaniu 2 łączy do internetu oparych na NEO+USB i DSL

Konfiguracja sprzętu: PLD RA 2.4.20-9, iptables2 , gniazda USB dwie karty sieciowe (eth0, eth1)

Neostrada na USB łączy na ppp0 (dodatkowo tworzy sobie sama eth2 dodając do rutingu 192.168.60.0 - IP dla eth0=192.168.60.30 - po co ?)
DSL  na eth1 adres.zbieżny.przykład:
80.55.185.84
80.55.185.85 brama
80.55.185.86 ip dal koputera
80.55.185.87
maska 255.255.255.252

sieć lokalna eth0 10.0.0.1

PLD sam ustawia bramę domyślną w zależności od zawartości pliku network:
jeśli dam # na GATEWAY i GATEWAYDEV to PLD tworzy bramę na ppp0 (NEO)
dla GATEWAY="80.55.185.55" i GATEWAYDEV="eth1" tworzy bramę na DLS

Przypadek podstawowy: PLD tworzy gateway na ppp0
dopisuję bramę na DSL : route add 80.55.185.85 netmask 0.0.0.0 gw 80.55.185.85 dev eth1
ale w tym momencie cały ruch skierowany jest na DSL

Z tego co się zoriętowałem należy utworzyć tabele (tablice) rutingu. Znalazłem pare skąpych przykładów na gogle i garść teorii ale nie potrafię tego przełożyć do mojego przypadku i być może składni jaka obowiązuje w PLD (zamiast nazwy tablicy przyjęło mi tylko numer - ale to nie ważne może coś pokręciłem), poza tym przykłady dotyczą stałych adresów a nie łącza pracującego na ppp0

To co chciałbym uzyskać:
1. za pomosą iptables skierować urzytkowników do jednej lub drugiej bramy poprzez regłki
iptables -t nat -A POSTROUTING -o ppp0 -j MASQUERADE -s 10.0.0.10 (ip urzytkownika)
iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth1 -j MASQUERADE -s 10.0.0.11
itd.  ( czy to dobre zapisy ?)
2. A jak będzie już tak dobrze (to znaczy będę umiał zrobić to powyższe - z waszą pomocą)
to jak stworzyć z tych łączy jedno o dużej przepustowości ( prawdopodobnie zwane: load balancing)

Andrzej Mazurczyk

Wejdz do sklepu www.hs-zagle.com