Dolozenie dysku i ...

Pawel Koska poul w pf.pl
Pią, 12 Gru 2003, 09:38:02 CET

Witam

Mam takie male pytanko.
Mam zainstalowane PLD 1.1 na dysku 3.2GB, dysk podzielony tak:
[poul w penetrator poul]$ df -h
System plików        rozm. użyte dost. %uż. zamont. na
/dev/hda3             1.7G  824M  965M  47% /
/dev/hda1              58M  3.4M   54M   6% /boot
/dev/hda5             1.0G  636M  405M  62% /home

Ale ostanio zorganizowalem sobie kolejny dysk 3.2GB i chcialbym go podmontowac
jako /home
Jak to zrobic ??
Czy trzeba zrobic tak:
Odmontowac /home a potem go podmontowac np. w /mnt/test
Nowy dysk (/dev/hdb1)podmontowac w np. /mnt/test2
Przeniesc wszystko z /mnt/test do /mnt/test2
A nastepnie skasowac zawartosc tego /mnt/test
Nastepnie trzeba by odmontowac /mnt/test i /mnt/test2
Ostatnim krokiem powinno byc podmontowanie tego nowego /dev/hdb1 jako /home
Aha i jeszcze trzeba by dorzucic odpowiedni wpis do /etc/fstab i /etc/mtab (tu
wogule nie wiem co jest co, czym one sie od siebie roznia)

No dobra, powiedzmy ze by sie to udalo.
Ale czy tak sie takie operacje robi ?? Nie wiem, tak sobie wygdybalem.

A w jaki sposob przeniesc /var z /dev/hda3 na /dev/hda5 ??

Mysle, mysle i nie moge wymyslec :-(
Przeciez nie przekopiuje sobie tak jak to bylo z /home bo przeciez do var
ciagle sie cos dopisuje, a to logi, a to inne smieci....

Wiec jak to zrobic ??

Pozdrawiam
Pawel