Dolozenie dysku i ...

Pią, 12 Gru 2003, 09:43:40 CET

Osóbka znana jako Pawel Koska, wystukała:
> Witam
>
> Mam takie male pytanko.
> Mam zainstalowane PLD 1.1 na dysku 3.2GB, dysk podzielony tak:
> [poul w penetrator poul]$ df -h
> System plików        rozm. użyte dost. %uż. zamont. na
> /dev/hda3             1.7G  824M  965M  47% /
> /dev/hda1              58M  3.4M   54M   6% /boot
> /dev/hda5             1.0G  636M  405M  62% /home
>
> Ale ostanio zorganizowalem sobie kolejny dysk 3.2GB i chcialbym go
> podmontowac jako /home
> Jak to zrobic ??
> Czy trzeba zrobic tak:

Jeszcze przed tym wszystkim załóż tam jakiś system plików ;)
O ile nikt/nic w tym czasie do /home nie będzie pisać/czytać to prościej:
zmienić nazwę home na home.old
zrobić katalog home
zamountować w nim /dev/hdb1 + dopisać do fstab'a
skopiować home.old do home

> [...]
> Ostatnim krokiem powinno byc podmontowanie tego nowego /dev/hdb1 jako
> /home Aha i jeszcze trzeba by dorzucic odpowiedni wpis do /etc/fstab i
> /etc/mtab (tu wogule nie wiem co jest co, czym one sie od siebie roznia)
>
> No dobra, powiedzmy ze by sie to udalo.
> Ale czy tak sie takie operacje robi ?? Nie wiem, tak sobie wygdybalem.
>
> A w jaki sposob przeniesc /var z /dev/hda3 na /dev/hda5 ??
>
> Mysle, mysle i nie moge wymyslec :-(
> Przeciez nie przekopiuje sobie tak jak to bylo z /home bo przeciez do var
> ciagle sie cos dopisuje, a to logi, a to inne smieci....

Wyłączyć syslog'a i inne usługi będąc w init 1 ?

pozdrawiam