rpm-4.3 bug czy feature?

Piotr Wawrzyniak wopozka w gazeta.pl
Wto, 16 Gru 2003, 22:33:35 CET

Postanowiłem sobie spakietować binarną Mozillę Firebird, dostępną na
www.mozillapl.org. Napisałem prościutkiego speca, wszystko się pięknie
zbudowało, zainstalowało tylko, okazało się że rpmbuild dołączając do
pakietu zależności dołożył także zależność od vmware.
Po głębszej analizie okazało się że takie zależności są nie tylko dla
mozilli ale też dla innych pakietów, które kompilowałem sam (z
oryginalnych src.rpmów i ze swoich). I tak np od vmware zależy gtk+
(src.rpm) MPlayer (to już moje) i parę innych (można zobaczyć na
http://acid.ch.pw.edu.pl/~piti/vmware.prov). Wydaje mi się że ponieważ
vmware ma parę swoich bibliotek np. libtk, libpng, to rpmbuild
przeszukując zależności dołącza zależność od vmware.
Tak więc bug czy feature. Jeśli feature to jak zmusić rpmbuild do olania
zależności od vmware.
Pozdrawiam
piorek.
PS. Listę wszystkich pakietów można znaleźć na:
http://acid.ch.pw.edu.pl/~piti/pakiety