RAID - ciekawostka

Adam Jurkiewicz a.jurkiewicz w herc.com.pl
Śro, 17 Gru 2003, 09:34:10 CET

Dnia wto 16. grudnia 2003 21:37, Robert 'dzeus' Graużenis napisał:
> On Tue, 16 Dec 2003 21:20:02 +0100
>
> Podczas synchronizacji to normalne tylko nie wiadomo czy to co opisał Adam
> Jurkiewicz wystąpiło po synchronizacji czy w jej trakcie.
1. Proszę, wytarczy jak napiszecie imię.
2. Niestety co dziwne w tym przypadku raczej po synchronizacji,
gdyż zostawiłem serwer z 4 md na godzine, i dioda sie swieciła, a lavg>1
Po godzinie się wk&^%% i zrobiłem raidstop /dev/md3 i md2 i nagle zgasła
dioda. Teraz jak startuje serwer to z automatu startują md0 i md1.
start md2 lub md3 z ręki powoduje skok lavg i zapalenie diody.
Zaraz zrobię jeszcze jeden eksperyment - wystartuje md3 z reki i poczekam z 30
minut zobaczymy co sie stanie. potem napisze.

Co dziwne w innym serwerze mam az 5 md i tam jest OK.
Hint : tam dyski mam na 2 kontrolerach (hdb i hdc) a tu mam na jednym (hdc i
hdd).

3. Teraz uwaga! baardzo lamerskie pytanie - ale korci mnie, aby zadac :
Co oznacza magiczne SOA#1 ? - tylko się nie śmiejcie proszę ze mnie.

--
Adam Jurkiewicz : Inżynier Serwisu Linux
HERC : Linuxowe Systemy Sprzeday Detalicznej