RAID - ciekawostka

Robert 'dzeus' Graużenis dzeus w zatorze.slupsk.pl
Śro, 17 Gru 2003, 09:40:23 CET

On Wed, Dec 17, 2003 at 09:34:10AM +0100, Adam Jurkiewicz wrote:

> 1. Proszę, wytarczy jak napiszecie imię.

(: Ja sobie życzysz :)

> [...]
> gdyż zostawiłem serwer z 4 md na godzine, i dioda sie swieciła, a lavg>1
> Po godzinie się wk&^%% i zrobiłem raidstop /dev/md3 i md2 i nagle zgasła
> dioda. Teraz jak startuje serwer to z automatu startują md0 i md1.
> start md2 lub md3 z ręki powoduje skok lavg i zapalenie diody.
> Zaraz zrobię jeszcze jeden eksperyment - wystartuje md3 z reki i poczekam z 30
> minut zobaczymy co sie stanie. potem napisze.
>
> Co dziwne w innym serwerze mam az 5 md i tam jest OK.
> Hint : tam dyski mam na 2 kontrolerach (hdb i hdc) a tu mam na jednym (hdc i

W sumie powinny być na oddzielnych kontrolerach te dyski jak możesz
przepiąć i sprawdzić to należałoby to zrobić. Ja wczoraj odpaliłem
RAID1, ładnie się zsynchrinizowały wszystkie raidy i load spadł do
zera prawie.

> 3. Teraz uwaga! baardzo lamerskie pytanie - ale korci mnie, aby zadac :
> Co oznacza magiczne SOA#1 ? - tylko się nie śmiejcie proszę ze mnie.

O ile wiem to Standardowa Odpowiedź Administratora -> u mnie działa :)
a wersja SOD#1 to taka sama odpowiedź Devilopera.
Robert 'dzeus' Graużenis
LRU #291194 & PLD user
JID:dzeus w jabberpl.org