Bardzo poważny (wręcz krytyczny) problem z Sambą. sys_lseek failed. Error was Bad file descriptor

Grzegorz Mlonek Grzegorz.Mlonek w infor.pl
Śro, 17 Gru 2003, 12:18:46 CET

On Tue, 16 Dec 2003 12:06:42 +0100
"Wojciech Potaczek" <wojciech w potaczek.pl> napisał(a):

> Od jakiegoś czasu mam następujący problem na dwóch moich sambowych
> maszynach:
>
> Losowo i w blizej nieokreślonych warunkach przy próbie odczytu lub zapisu
> do pliku pojawia się nastepujący błąd w logach:
> [2003/11/18 14:29:16, 0] smbd/fileio.c:seek_file(43)
>   seek_file: (ELPRO - DOTACJE/BIZNES PLAN - 18 listopada 03..doc) sys_lseek
> failed. Error was Bad file descriptor

nie przychodzi mi nic innego do głowy jak tylko skompilowanie
samby z tar.gz-a i do tego też to samo z jądrem.

> przy zapisie, przy czym zapis NISZCZY TE PLIKI dodając na początku
> pliku linijkę, która miała trafić do LOGÓW!
> Krótko mówiąc Samba zapisuje nie tu, gdzie powinna i zapewne podczas odczytu

Cóż to co opisałeś, oznaczać może że dyskryptory plików mieszają się sambie
skompiluj modół audit (samba-2.2.8a/examples/VFS/audit.c) dołącz go
i zobacz co się dzieje z dyskryptorami plików.

powodzenia