DNS w sieci lokalnej, help

raf rafalsf w poczta.onet.pl
Wto, 23 Gru 2003, 16:38:45 CET

W Twoim liście datowanym 23 grudnia 2003 (10:17:32) można przeczytać:
[...]
DM> Nie masz stalego dostepu do Inetu. Jak chcesz wysylac poczte
DM> userow w swiat?

ale mam modem :-) i konta pocztowe u providera, z których
będę mógł ściągać fetchmailem a wysyłkę załatwi mi postfix
podmieniając nadawcę lokalnego na konto providera.

nie mam zamiaru udostępniać im netu (dopóki nie uzyskam
stałego dostępu do sieci), więc nie muszę zapewnić
im rozwijania nazw dla serwerów z poza sieci lokalnej. Chdzi
o to aby w outlooku mogli w miejsce serwerów SMTP i POP3 wpisać
spb.domena.firmowa.pl zamiast 130.100.0.15. Na tym samym
serwerze wyląduje jeszcze intranetowy serwer www i też bym
chciał aby na niego wchodzili po nazwie a nie po IP.

DM>  Polecam skorzystanie z serwera DHCP,
DM> naprawde ulatwia takie rzeczy.

To już potrafię zrobić :-), ale na razie za DHCP robi NT 4.0
BackOffice tak samo jak i za PDC dla domeny. Nie chę się na
chwilę obecną zajmować tym serwerem, tym bardziej, że w
sieci ma się pojawić nowy PDC na sambie 3.0, który przejmie
pałęczkę od dotychczasowego a NT padnie ofiarą polecenia
format C: tym bardziej, że i tak nie firma nie ma na niego
licencji.

[...]
DM> (programy: `host', `dig' i `nslookup')
[...]

OK jeszcze dziś wieczorem potestuję na komputerkach w domu

DM> Jesli zamierzasz przylaczyc ludkow do Internetu, zainteresuj sie opcja
DM> `forwarders' nameda.

jak tylko będę miał stałe łacze nie omieszkam :-)

[...]
DM> Albo tak, albo tak. Jesli skonfigurujesz sobie nameda na nasluchiwanie
DM> tylko na jednym adresie, to ten IP wpisujesz tutaj. Najlepiej ustawic go tak,
DM> zeby nasluchiwal
DM> tylko na adresie w sieci wewnetrznej (dla userow w LANie) oraz localhoscie
DM> (dla testow).

Postaram się doczytać manuala :-) i zrobić tak jak sugerujesz.

DM> Przed przylaczeniem do Internetu by wypadalo...

ATPO w domu bawię się na Ra z jajkiem 2.4 od cięciwy i po
apgrejdzie miałem komunikaty o błędach przy odwoływaniu się
do modułów, wystarczyło depmod -a i wszystko wróciło do
normy.

Natomiast w ostatni weekend instalowałem na szybko znajomemu
Ra z płyt (były problemy z ftp) a następnie jak już ftp
ruszył zrobiłem --upgrade-dist i po podniesieniu jajka do
2.2.25 miałem podobne błędy i co najgorsze nie pomogło
depmod -a.
Może spotkałeś się z taką sytuacją? nie chciałnym
po apgrejdzie firmowego serwerka walczyć z tego typu
problemami :-/

--
Pozdrowienia,
 raf