DNS w sieci lokalnej, help

raf rafalsf w poczta.onet.pl
Nie, 28 Gru 2003, 12:13:00 CET

witam wszystkich,

czas na podsumowanie, DNS w końcu działa :-)
przyczyn mogło być kilka:

1. po pierwsze w jednym miejscu brakowało
mi cudzysłowia :-( i named po restarcie zdychał

2. po którejś zmianie z kolei zapomniałem
o zmianach seriala

3. w międzyczasie zmieniłem binda z 8.x na 9.2
i przez pewien czas brakowało mi pliku rndc.key

4. ponadto znalazłem art. u baseciq'a
http://www.baseciq.org/linux/dnscache, że można
wywalić zone "." i forwardować bezpośrednio na
DNSy tepsy, które działają trochę szybciej.

Na chwilę obecną DNS w sieci lokalnej mi działa,
nie wiem jeszcze jak zachowa się przy łączeniu
do netu, ale to już sprawdzę po niedzieli jak
uda mi się uruchomić modem ISDNowy.

Na dzień dzisiejszy moje pliki wyglądają tak:

named.conf
----------
controls { inet 127.0.0.1 allow { localhost; } keys { rndckey; };
        };

key "rndc-key" {
        algorithm hmac-md5;
        secret "xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx";