Dwa procki

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pon, 29 Gru 2003, 11:50:33 CET

Użytkownik Michal Chruszcz napisał:
> To ja tak spytam przy okazji - czy odczuje duży wzrost mocy, zamieniając
> jeden procesor na dwa w serwerze, na którym działają takie dosyć typowe
> usługi: httpd (średnie obciążenie), mysql, postfix, qpopper, amavis,
> proftpd, bind, sshd (małe obciążenie) oraz squid (duże obciążenie)? A może
> lepszym (i tańszym) rozwiązaniem będzie zainwestowanie w jakiś mocny, lecz
> wciąż jeden procesor? Dodam, że w tej chwili tam jest Celeron 1,7GHz, a
> najprawdopodobniej będzie P4 ~2,4GHz.

httpd (apache) bardzo ładnie rozkłada się na dwa procki (i więcej),
squid o ile pamiętam nie umiał po dwóch prockach biegać, ale nie jest to
problem, bowiem, będzie on okupował jeden procek a reszta procesów
poleci na drugim :) Cóż, jeden procek ma zawsze pewne ograniczenie -
zegar, więc jeżeli zegar jest już maksymalny, to nie zostaje nic innego
jak dwa procki. Skalowanie raczej nigdy nie wynosi 100%, więc dołożenie
  drugiego scalaka nie podnosi automatycznie wydajności o 100% lecz o
20%-90% zależnie od rodzaju uruchamianych programów. Jeżeli masz do
wyboru 2 x Xeon 1,6GHz a 1 x Xeon 3,2GHz ( jest już taki?) to pewnie ten
drugi będzie szybszy, ale nie koniecznie :) Czasem warto zastanowić się
czy taniej nie wyjdzie jakiś prosty klasterek zamiast dwuprockowej
maszyny, oczywiście wydajność niekoniecznie taka sama jak na
dwuprockowej płycie, ale za to jest redundancja maszyny :)

Pozdrawiam

		Artur

--
Well I've totally had enough of all your pretty, pretty speeches
Recieve your punishment expose your throats to my righteous