Kazza

Kacper Jurak kacper w jurak.pl
Pon, 3 Lut 2003, 11:03:14 CET

-----Original Message-----
From: Kif <kif1 w o2.pl>
Sent: Mon, Feb 03, 2003 at 08:40:59AM +0100
To: To Lista dla korzystajXcych z Polerowanej Dystrybucji Linuksa
Subject: Kazza

# Jak skutecznie usunąć całkowicie w sieci ruch typu Kazza?
#
# Pozdrawiam,
#
# KiF
#

Ja zastosowałem taki patent:

Interfejs imq0 na który wychodzą wszystkie pakiety zmarkowane jako
PREROUTING -i eth0 (eth0 to smieciówka podłączona do mojego modemu DSL)

Na imq0 utworzyłem 3 klasy htb, każda o innym priorytecie, a domyślną
klasą stała się ta o najmniejszej przepustowości i najmniejszym
priorytecie. Do najszybszej klasy puszczam cały ruch udp i icmp (żeby
ładnie pingi wyglądały ;) Do drugiej, najszerszej klasy idzie cały znany
mi "normlany" ruch, czyli http, ftp, mail, pop3, jakieś inne śmiecie w
stylu gierek na wp czy polchata.

A każdy ruch którego nie znam spada sobie do badziewnej klasy, czyli
kazaa na jakim tam porcie chce (wbrew pozorom nie zauważyłem żeby kazaa
używała portów w stylu 80 czy 110, zawsze używa jakiś kosmicznych
parotysięcznych)

Podobny myk robię na eth0, przy czym ruch w najgorzszej klasie przycinam
do 5kbps, bo po co mają ściągaćode mnie, bardzo łatwo jest zapchać
kolejkę na modemi, a wtedy całość zaczyna się mocno ślimaczyć.

Nastały takie czasy, że programów p2p wysypało jak grzyby po deszczu, a
każdy z nich zaczyna uwać jakiegoś zakrsu portów, coraz trudniej
oznaczać te porty, więc daltego przyjłąem taktykę oznaczania
"normalnego" ruchu, a całej reszty wrzucania do najgorszej klasy.

W sumie to kombinuje teraz z ceilami tak żeby p2p miało najmniejszy
priorytet, ale gdy zniknie inny, ważniejszy ruch, żeby mogło zając 90%
łacza, lecz coś quantum w htb nie działa jak trzeba, i nie przynosi to
porządanych rezultatów. Może znalazłby się ktoś kto chciałby razem ze
mnądopracować te regułki i opublikować jako jakiś przystępny skrypt? U
mnie te regułki ratują całe łącze, jak się wyłączają o godz 00:00 to od
razu na mrtg łącze zawalone na 100%, a jak się wyłaczają o 8:00 to nagle
ruch drastycznie spada, nie wyobrażam sobie życia bez tego :]

Jezu jak się rozpisałem ;]

--

Pozdrawiam :]
Kacper

kacper w jurak.pl
http://www.jurak.pl/kacper
When Hell is full, the dead will walk the earth