Sieci DOCSIS

Łukasz C. Jokiel Lukasz.Jokiel w klonex.com.pl
Śro, 5 Lut 2003, 20:12:02 CET

Rafał Słoniewski napisał(a):
> Nie chodzi mi tutaj o tworzenie samych plików na modemy. Po prostu nie
> wierze CNR. Ostatnio miałęm niemiłą awaria. Planuje wykonać trochę

CNR to Cisco Network Registrar dla niezorientowanych taki DHCP, DNS i TFTP
w jedym. Pod NT/2000 lub Linux/Solaris/HP-UX

> skryptów w bashu na shella dzięki którym zwykły monter po zalogowaniu na
> server podaje tylko ile jest komputerów i jakie ich maci są, a skrypty
> odpowiednio generują wpisy w dhcp ( W przeciągu 2 tygodni planuje
> rezygnacje i przestawienie servera na jakąś inną usługę ) oraz w razie
> potrzeby odpowiednie IN A i IN PTR.

Tak mają Aster City czy ICP z Poznania - własne systemy provisioningu.
Również komerycjne duże rozwiązania dla kablówek - CoreOS to Linux (moze
być PLD!) + MySQL (także Soralis i <powstań> Oracla <spocznij>).
Tak więc obrana droga jest dobra.

Jedyny minus DHCP na Linuskie to brak DHCPLEASEQURY. Aby to zastąpić
trzeba robić na modemach filtry anti-spoof MAC i IP. I fajnie że tak
można, bo wiadomo jakie cuda się robi że by ARP'a nie abusowali luzerzy.

Przy okazji - jeśli ktoś mam modem kablowy Motorla SBXXXX z portem USB i
chce go podłączyć do PLD a nie wie jak - służe pomocą.

> --
> Rafał Słoniewski alias Elio Elephant  elio w tkk.net.pl ; +48609947142
>      gg: 270072 Sys & net admin tkk.net.pl seven.wmc.com.pl
>                            DOCSIS Administrator

rozwiÄ&#65533;zaniami stosowanymi
Registrar na
moĹźliwoĹ&#65533;Ä&#65533; napisania