Sieci DOCSIS

Rafał Słoniewski elio w tkk.net.pl
Śro, 5 Lut 2003, 20:27:30 CET

> CNR to Cisco Network Registrar dla niezorientowanych taki DHCP, DNS i TFTP
> w jedym. Pod NT/2000 lub Linux/Solaris/HP-UX

> Tak mają Aster City czy ICP z Poznania - własne systemy provisioningu.
> Również komerycjne duże rozwiązania dla kablówek - CoreOS to Linux (moze
> być PLD!) + MySQL (także Soralis i <powstań> Oracla <spocznij>).
> Tak więc obrana droga jest dobra.

A może by tak lms.rulez.pl? Wystarczy odpowiednia modyfikacja.

> Jedyny minus DHCP na Linuskie to brak DHCPLEASEQURY. Aby to zastąpić
> trzeba robić na modemach filtry anti-spoof MAC i IP. I fajnie że tak
> można, bo wiadomo jakie cuda się robi że by ARP'a nie abusowali luzerzy.

Dalej nie rozumiem idei leasequery. Mimo wielu tłumaczeń nie dotrał do mnie
sens istnienia tegoż rozwiązania.
Przecież w pliku DHCP mogę dla konkretnego maca przypisać konkretne IP. Więc
modem innego IP nie osiągnie. Z resztą user nie ma szans na podmiane MACu na
modemie. Co do komputerów to prawdopodobnie postawie na dotychczasowym CNR
bridge z wpisami w /etc/ethers aby ludziska nie mieszali u siebie w arpie.
Na Switchu prawdopodobine aktywny routing aby w razie awarii bridge ruch
poszedł inną drogą. Kwestia rozwiązań i wykonania.. Zobacze jak to wyjdzie w
praniu. Narazie za dużo pracy z pierwszymi klientami. Wolałbym jednak zrobić
to zanim będę miał do przepisania 400 adresów dla modemów + drugie tylko dla
komputerów.

--
Rafał Słoniewski alias Elio Elephant  elio w tkk.net.pl ; +48609947142
     gg: 270072 Sys & net admin tkk.net.pl seven.wmc.com.pl