gnome2+ Ra (albo i nest)

WK sprawki w wp.pl
Pią, 7 Lut 2003, 22:38:31 CET

Znalazłem dziś nowe pakiety gnome2 w nescie - wnioskuję, że Artur wrócił
z urlopu.
A ja mam mnóstwo pytań (do każdego, ko zna odpowiedzi).

Jak pisałem, gstreamer kompiluje się z jądrem 2.4.19 łatanym przez
Gerda Knorra i kompanię SuSE/bytesex pod v4l2 API.
Ale to początek dopiero.
Gstreamer nic nie wart bez gst-plugins - te idą tylko z opcją
--disable-v4l2 i w wersji 0.5.2 i 0.6.0.
Ciekawostka, bo 2.4.19 zawiera jeszcze starą wersję v4l2, a pod 2.4.20 z
nowym API jest to samo czego więc potrzebuje v4l2src?!
Trudno wyprodukowałem gst-plugs bez v4l2src (mam speca z opcją --without
v4l2).

I pytania:

1) Czy ktoś zna programy korzystające z innych pluginów niż audio (tzn.
czy inny ktoś już takie pisał)?
Czy ktoś próbował budować rhythmbox z gstreamerem 0.6.
Z 0.5.2 udało mi się i z bibliotekami (musicbrainz, monkey-media) i z
rhthmboxem.
Pod 0.6 stabilna wersja musicbrainz (wymagane przez pozostałe)
szuka gstreamera-0.5, cvs musicbrainz daje się zbudować, ale
monkey-media (drugie w kolejności) krzyczą o opcje musicbrainz nieobecne
w wersji z cvsa.

2) Czy mój wniosek że - gstreamer jest tak świeżym projektem, że oprócz
teamu gnome (gnome-media) i rhythmbox nikt inny jeszcze nie próbował z
niego korzystać - jest prawdziwy?

3) Czy rhythmbox jest planowany w nescie?

4) Czy jest chętny do połatania tego pod gstreamera 0.6 (sorry not
programmer), czy raczej czekamy na nowe mbrainz, monkey, rhthmb (zawsze
będą wersję do tyłu).

To te itotniejsze pytania.

A to prywata nieuka:
Od czego w gnome2 zależy automatyczne pojawianie się dysków w menu
kontekstowym i ich ikon na desktopie po zamontowaniu.
W nescie to nie działało przez jakiś czas, ale teraz jest ok.
W Ra natworzyłem z src.rpm programów z nesta i mimo, że źródła te same -
nie ma ich (dysków) ani w meniu, ani na desce.
Napędy (DVD i CD) są, więc do fstaba się to wszystko dobiera.
Czemu pomija twardziele?

Uff.
Pozdrawiam
Wiesiek Kierbedź