klient dns a PLD - prośba o pomoc [dość długie]

Sebastian Śliwka sebastian w box43.pl
Wto, 11 Lut 2003, 10:06:15 CET

Witam
I stało się, rozłożyłem się na dodatku do efektu, przeszedłem względnie bezboleśnie konfiguracje samby, proftp też mam jakoś opanowany, oczywiście z wielką pomocą googla ;o), manual jest dla mnie niezbyt użyteczny ze względu na słabą znajomość języka angielskiego, dlatego też szukam po sieci przetłumaczonych HOWTO i wszelakich stron z podpowiedziami. Niestety konfiguracji "uaktualniacza" adresu IP na dyndns nie potrafię przeskoczyć choć walczę z nim już kilka dni.
Zacznę od początku.
Linuxa używam od niedawna ,na PLD mam łączność z netem przez neo+, ruting z maskaradą, ogniomurek, httpd i fttpd, sambę oraz postfix'a, brakowało mi do całokształtu domeny. Zarejestrowałem się na dyndns, wybrałem sobie domenę, ściągnąłem klienta pod nazwą ddclient, instalacja jego wydawała się prosta, "roztarować", plik ze zmianą nazwy skopiować do /sbin, inny plik skopiować do /etc/rc.d/init.d, confa skopiować do /etc i wyedytować, zmienić login, pass i po wprowadzeniu tych zmian zagadał po /etc/rc.d/init.d/ddclient start. Zachciało mi się sprawdzić czy zadziała po zmianie adresu IP, nie zadziałał. Googiel po raz kolejny podał pomocną stronę, wyczytałem tam że ddclient nie uaktualnia adresów IP i poleca się używać innego klienta. Ściągnąłem ze stron dyndns wszystkie możliwe programy łącznie z tymi polecanymi do uaktualnienia dynamicznie przyznawanych adresów IP i instalacja ich rozbiła się o brak jakiegoś gcc. W poldku znalazłem dość dużo gcc, zainstalowałem jakiś gcc-c+ i kilka innych ale po wpisaniu make wsypało się całe mrowie błędów i po dwóch dniach walk poddałem się.
Jestem cienki w linuxie jak porzekadłowy ogon węża dlatego też proszę o łopatologiczne wytłumaczenie jakiego programu mogę do tego celu użyć lub wskazanie linka do strony gdzie będzie wyjaśnione jak to zrobić na PLD.
Z góry dziękuję.
Przepraszam jeśli zaniżam poziom zadawanych pytań.
Pozdrawiam
Sebastian "ELIAS" Śliwka