portage ala gentoo & freebsd

Witold Filipczyk witekfl w poczta.gazeta.pl
Czw, 13 Lut 2003, 09:45:39 CET

On Thu, Feb 13, 2003 at 01:22:40AM +0100, Tomasz Buziak wrote:
> witam,
> czy w pld jest planowane cos w stylu portage czy portsow,
> podoba mi sie ten pomysl w tych systemach (emerge world czy make world)
>
> w summie w pld prawie wszystko juz jest: spece, builder ...
> wystarczylo by tylko pogrupowac spece do odpowiednich katalogow, dodac mozliwosc
> ustawiania paramertrow dla kompilatora (make.conf)
>
> bylbym bardzo zadowolony gdyby byla mozliwosc zoptymalizowania sobie sysa pod
> wlasny procek, akurat to jest jeden chyba mniej wazny argument.
>
> moze dzieki takiemu systemowi zarzadzania specami mozna by usprawnic testowanie
> [...]

Pomysł słuszny.
Niestety na razie niewykonalny.
AFAIK nie ma jeszcze automagicznego buildera pod Ac, ale niedługo będzie.
Występują zapętlania w zależnościach, np:
gettext - BuildRequires: gettext-devel

Jeśli zaproponujesz sposób unikania zapętleń, napiszesz Makefile do make PLD,
to może tak być.

Makefile może być nawet generowany przez jakiś skrypt, ale jak napiszesz
poprawny ręcznie też będzie dobrze.

A co do optymalizacji.
Zdefiniuj makro %{rpmcflags} w ~/.rpmcmacros i buduj z CVSu.
Przy okazji będziesz mógł tworzyć Makefile ;-)

--
Witold Filipczyk
<witekfl w poczta.gazeta.pl>