wolny transfer między proftpd a LAN'em

Tomasz Łamasz werter w oak.rpg.pl
Pią, 14 Lut 2003, 01:02:21 CET

witam,

pisze tutaj pierwszy raz, więc witam wszystkich i od razu przechodzę
do rzeczy.

komputer, na którym uruchomiłem proftpd udostępnia Internet sieci
lokalnej i jest tam zainstalowany oczywiście PLD Ra.

przy próbie downloadu lan <--- router transfer osiąga max
kilkadziesiąt b/s (transfer *nie* spada do takich wartości, od
początku jest te kilkadziesiąt bajtów), ciekawe jest to, że w drugą
stronę wszystko działa dobrze, tj przy uploadzie lan ---> router
transfer jest w granicach 1MB/s.

przy połączeniach router <---> internet też nie ma problemów, transfer jest wysoki.

tak samo nie ma żadnych opóźnień podczas logowania się do ftpd(pomijając czas
listowania katalogu przez klienta ftp), profilaktycznie dopisałem
mój adres wew. (192.168.2.*) do /etc/hosts, oczywiście nic to nie dało.

wykluczam raczej kłopoty z okablowaniem sieci i koncentratorami, bo w
przypadku połączeń lan <---> internet nie widzę żadnych kłopotów z
transferem, a na hubie nie zauważyłem żadnych kolizji. w logach też
nie ma nic nadzwyczajnego (żadnych dziwnych komunikatów, błędów etc)
na googlach wyszperałem, że może to być wina sieciówki (moja to
RTL-8139C), ale restartowanie interfejsu też nic nie daje (poza tym
ten interfejs i tak przepuszcza cały ruch z sieci lokalnej i nie robi
żadnych problemów).

proftpd:
proftpd-standalone-1.2.5-5
+
proftpd-common-1.2.5-5

mój proftpd.conf:
http://oak.rpg.pl/~werter/proftpd.conf

--
: Tomasz Łamasz / werter w oak.rpg.pl / www.werter.69.pl
: Werter*@IRCnet: #metal.pl #vege.pl @EFNet: #klasyka

Poziom niewierzących rozmówców jest ogólnie tak niski,
że nie zauważam różnicy, gdy jeden kundel odskakukuje, a podbiega drugi.
Można mieć wrażenie, że rozmawia się z jedną osobą.    (c) T. Kwiecień (psf)