bind + dwie sieci

Radoslaw Kojdecki radek w media-com.com.pl
Czw, 20 Lut 2003, 00:17:13 CET

On Wed, 19 Feb 2003, Adam Gapiński wrote:

> Witam!
> Mam działającego nameda. Ładnie obsługuje domenę od środka sieci (po adresach
> 192.168.1.x) LUB działa na zewnątrz - na zewnętrznym IP. Ale razem nie mam
> koncepcji. Co wymyśliłem:
> 1. dwa adresy (lokalny + publiczny) dla każdej maszyny (ale to chyba nie
> najlepszy pomysł - informuje secondary o moich adresach lokalnych)
> 2. dwa named'y na dwóch maszynach, lub jednej na innych interfejsach/portach
> (jeden "lokalny", jeden "publiczny") + mieszanie z allow-query
> Można jakoś prościej/inaczej???

Named na roznych portach plus redirect na firewallu ??

A wogole (nie cwiczylem tego) to bind9 chyba ma mozliwosc dosc
elastycznego definiowania co gdzie slucha i co zwraca ... w dokumentacji
sporo ciekawych przykladow widzialem.

RK
Media-Com Sp. z o.o.                       43-100 Tychy, ul. Długa 19
http://www.media-com.com.pl/                    info w media-com.com.pl