kernel 2.4.20 , iptables itp :P

_-=MrRobby=-_ mrrobby w elcuk.dabrowa.pl
Nie, 23 Lut 2003, 02:27:42 CET

Udalo mi sie jakos skompilowac kernela z pakietu
linux-2.4.20.tar.bz2 Jak narazie wszystko dziala ale zobaczymy jak
zaczne rozbudowywac system bo jak narazie dopiero sie na nim poznaje i
srednio dziennie mam 1-2 reinstalacje :P Niby wszystko chodzi ale jak
zwykle drecza mnie pytania:P

1. Wszedzie czytalem + wasza lista mailingowa ze kompilacja odbywa sie
w sposob make: dep clean bzImage modules modules_install . Jak tak
zrobilem to podczas bzImage wyskakiwal jakis blad. Wszystko przebieglo
bez problemu gdy przed bzImage dalem make modules i make
modules_install. Wiec juz sam nie wiem czy to ma jakas roznice jak dam
make modules i make modules_install przed lub po make bzImage????jest
roznica??

2. Co to jest ten initrd??? Bo mialem z tym straszny problem.
System.map i vmlinuz przegralem do /boot i troszke sie naglowkowalem
skad mam wziasc jakis initrd. W pewnym opisie znalazlem:
 #geninitrd /boot/initrd-2.4.20.gz 2.4.20
 i link
 #ln -s /boot/initrd-2.4.20.gz initrd
Niby zadzialalo bo system wystartowal ale zastanawia mnie co to jest
ten initrd i czy w taki sposob sie go otrzymuje?

3. Kernela zmienialem na 2.4 z mysla o IPtables i podmianie systemu na
serwie bo jak narazie jest tam RH 8.0. Sciaglem zrodla
iptables-1.2.7a.tar.bz2 skompilowalem:
make KERNEL_DIR=/usr/src/linux
make install
Niby wszystko sie ladnie zainstalowalo ale czy firewall juz dziala???
Czy trzeba zrobic cos jeszcze?? Na serwie mam narazie RH 8.0 i tam
iptables znajduje sie w /etc/rc.d/init.d/ i podczas ladowania systemu
pokazuje mi ze firewall jest ladowany a tu nic, no i w PLD nie ma go w tym
katalogu co w RH. Moze ktos sie tym zajmowal? :P

4. Jesli niemacie jeszcze dosc to mam male pytanko oderwane od tematu
:)) Chodzi mi mianowicei o podpowiedz jak moge zmienic logo w czasie
startu lilo??? Bo jak narazie jako logo mam RH a chcial bym naszego
polskiego bociana:P taka mala kosmetyka. Ktos wie gdzie to zmienic

ps. Fajnie wyglada konsola w 800X600 i wyrzszych rozdizelczosciach :)
bo wlasnie udalo mi sie uruchomic framebuffera:) Powoli zakochuje sie
w tym systemie :P
Pozdrawiam,

_-=MrRobby=-_                   mailto:mrrobby w elcuk.dabrowa.pl

GG 245415