Dysk UDMA66 + SMP

Łukasz Jazgar ljazgar w interia.pl
Nie, 23 Lut 2003, 18:59:58 CET

Witam

Czy nie mieliscie przypadkiem problemow z takim polaczeniem?

Mam w swoim komputrze dwa rodzaje portow IDE - jedne obsluguja UDMA66 a
inne nie.
Podpialem ostatnio dysk IBMa obslugujacy UDMA66 do tego lepszego portu.
Efekt jest taki, ze bardzo czesto (50%) podczas startu albo niedlugo po
nim system sie zatrzymuje. Za kazdym razem zatrzymuje sie w innym momencie.

Problemy sa wylacznie na wieloprocesorowej wersji kernela (2.2.20-smp).
Na tym samym kernelu bez SMP wszystko dziala stabilnie.
Nie ma rowniez problemow, jesli ten dysk podepne do portu IDE bez UDMA66
albo do portu z UDMA66 podepne jaki stary dysk pracujacy na PIO4.

Jaka moze byc przyczyna tych padow?

Z innej beczki.
Jeden z tych padow zdarzyl sie w czasie wykonywania rpm'a.
Od tego czasu dzieja sie dziwne rzeczy. Rpm zglasza czasem jakies bledy,
niestety nie jestem w stanie powtorzyc.
Mam wrazenie, ze ilosc pakietow rpm w systemie sie znacznie zmniejszyla.
Czesc pakietow zniknela, mimo ze pliki po nich pozostaly.
Czy to oznacza, ze trafil mi szlag repozytorium RPMa?
Jak to naprawic?

Pozdrawiam
Lukasz Jazgar