Scaner USB czy kupować?

Lukasz Masko masko w ipipan.waw.pl
Wto, 25 Lut 2003, 23:32:29 CET

On Tue, 25 Feb 2003, Tomasz Rutkowski wrote:

> Witam.
>
> Włąśnie zastanawiam się czy kupić skaner i chciałbym jeżeli to możliwe
> poznać wasze opinie na temat:
> 1. Czy są jakieś problemy pod linuksem (PLD) ze skanerem na USB?
Ja kupiłęm sobie nieopatrznie Epson 1250 Photo. Nieopatrznie, bo rewelacja
to to nie jest, tyle, że miał od razu przystawkę do negatywów.
Rozdzielczość - może być, gorzej z kolorami (ale na upartego też ujdzie).
I tak go już nie ma w ofercie, więc jak dla Ciebie - problemu nie ma. Co
do Linuxa - na początku nie mogłem go odpalić, bo sane go nie obsługiwało.
Skanowałem pod VMWare. Ale, na szczęście, po jakimś czasie support się
pojawił. Jest - żeby było śmiesznie - w module do Plusteka (bodajże).
Prawdopodobnie tylko przepakowana elektronika pod logo Epson-a. Jest na
USB i działa. Niestety, nie wiem jak odpalić tą przystawkę do negatywów
pod Linuxem, ale przyznam się, że nie próbowałem za bardzo. Wniosek -
działać to to działa. I tyle. Więc kupić można. Sprawdź jednak najpierw na
stronie sane, czy jest wsparcie do modelu, który zamierzasz zakupić.
Oszczędzisz sobie dzięki temu nerwów.

> 2. Czy istnieją jakieś programy do rozpoznawania tekstu (najlepiej
> jeszcze polskiego)?
Niestety, nie wiem :-(

> 3. Może jakieś uwagii lub doświadczenia.
Patrz wyżej.
--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko w ipipan.waw.pl                                  ICQ:  146553537