Obsługa HPT372

Grzegorz Pietrzak grzegorz.pietrzak w artikon.one.pl
Czw, 27 Lut 2003, 10:40:05 CET

Od dłuższego czasu próbuję uruchomić to cholerstwo z mojej płyty w PLD.
Mam PLD na hda i drugi dysk z fat32.
Na PLD-owym 2.2.22-6 jest tak:
podczas startu znajduje kontroler i informuje:
"but driver not compiled in" (czy jakoś tak)
Dyski są widoczne, są montowane, można przeglądać strukturę katalogów
ale próba jakichkolwiek operacji na tym dysku (zapis/odczyt) kończy się
 długim oczekiwaniem na zakończenie i zawsze się to wywala powodując zwis
 obsługi tegoż dysku/kontrolera.
w /proc/ide mam informację o tym kontrolerze (hpt366) ale z dziwnym wpisem,
gdzie powinno być raczej dokładne przdstawienie się kontrolera:
HPT  - po tym różne znaczki z zakresu możliwych do wyświetlenia.

Więc wymyśliłem tak ściągnąłem sobie srpm 2.2.22-6 wyłączyłem we wszystkich
(chyba z zapobiegliwości) plikach *.config od intela CONFIG_BLK_DEV_HPT366,
i skompilowałem w tej postaci.
Ściągnąłem ze strony HighPoint najnowsze źródła obsługi tegoż, skompilowałem
podając przy kompilacji parametry: BOOT=1 SMP=0 ATHLON=1 skompilowałem,
dorzuciłem do /lib/modules/2.2.22-6/misc, dopisałem do modules.dep;
uruchomiłem depmod zainstalowałem wcześniej przygotowanego kernela; lilo i
reboot.
I dalej było tak:
Kernel dalej znajduje kontroler HPT z komunikatem:
"but driver not compiled in"
Znajduje, że jest dysk ale nie może się do niego dobrać, cała masa
komunikatów: hdg lost interrupt.
Załadowanie skompliowanego modułu hpt37x2 powoduje dodanie do urządzeń
scsi kontrolera.
Można zamontować już ten dysk jako scsi ale próba skorzystania
spełza znowu na niczym...
Teraz moje pytania (wreszcie):
czy jest w PLD kernel który obsługuje hpt372 (2.4.19 też już przećwiczyłem)?
dlaczego przekompilowany przeze mnie kernel tak się zachowuje?

--
Grzegorz Pietrzak
grzegorz.pietrzak w artikon.one.pl
Wszechwiedzą nikt nie grzeszy