Nagrywarka IDE

Michał Abramowicz abraam w cs.net.pl
Pią, 3 Sty 2003, 09:35:52 CET

On Fri, Jan 03, 2003 at 09:28:28AM +0100, Witold Filipczyk wrote:
> Co trzeba zrobić, żeby móc korzystać z nagrywarki i CD-ROMu bez dodatkowych
> zabiegów.
> Tzn. teraz jak chcę nagrywać to robię modprobe ide-scsi, ale jak chcę
> zamontować jakąś płytkę, to muszę zrobić rmmod ide-scsi.
>
> Jak to zrobić, żeby działało "automagicznie".
Jak zawsze nalezy zajrzec do /usr/share/doc/cdrtools/ znales plik
README.ATAPI.gz a w nim stoi napisane ze dodac
append "hdc=ide-scsi, hdd=ide-scsi" do lilo.conf
lilo, rebut, modul zaladowac czy tam sam sie zaladuje i urzadzenia
typu cdrom/cdrw sa traktowane jako urzadzenia scsi a nie ide, awiec
/dev/scd{0,1} czyli robisz linka np /dev/scd1 /dev/cdrom aka
/dev/hdb /dev/cdrom

no ;-)

--
Michał Abramowicz		abraam at cs net pl