VirtualHosty SSL :)

Marcin Kurzyna pld w nius.waw.pl
Czw, 9 Sty 2003, 01:46:04 CET

Cześć,
przypadek sprawił, że muszę zainteresować się tematem postawienia wielu
serwerów wirtualnych (dla www oczywiście), które również będą miały
zabezpieczenie ssl.
Oczywiście mam tylko jedno IP (zamała rurka... sic! ...MSPANC)...

Jeśli moglibyście mi podpowiedzieć gdzie i co poczytać, oraz czy u nas
jest to jakoś inaczej realizowane (np sepecjalne pakiety, etc), to
byłbym wdzięczny.

Najlepiej by było, gdyby każdy wirtualny z ssl nie musiał chodzić na
innym porcie... (żeby było tak jak zwykłe wirtualhosty, tylko dla ssl -
da się wogóle? ). Ewentualnie jeśli się nie da, to czy za pomocą
mod_rewrite mogę tak przepisywać adresy żeby "maskować" połączenia typu
http(s)://domena.pl:port na https://domena.pl (strzał w ciemno - o tym
module wiem tylko że istnieje..., tak wiem, gdzie o nim poczytać).

Dzięki z góry zaa jakieś info, tipy i namiary.

aa.. jeszcze drobiazg: jak się robi całkowite serwery wirtualne na
linuksie? Przez całkowite rozumiem dowolność instalowanych
aplikacji/usług niezależnie dla każdego serwera oraz pewne prawa
administratorskie dla takiego serwera, np tworzenie userów tylko dla
teho vhosta itp...
czytałem o kilku projektach tego typu (jest jakiś ogólnie preferowany,
wiodący?), jednak one wszystkie zakładają oddzielne IP dla każdego
vhosta - ciekaw jestem czy da się jakoś z jednym... co prawda nie bardzo
to sobie wyobrażam, ale może o czymś nie wiem :P

Pozdrawiam,
Marcin.