Mks(d)

Sławomir Sędyka kermit w ph215.krosno.sdi.tpnet.pl
Nie, 12 Sty 2003, 10:38:46 CET

On Sun, 12 Jan 2003, Marcin Kurzyna wrote:

> A i drugie pytanie - jak się kożysta ze specy? Jak budować pakiety? będę
> wdzięczny za wskazówki do jakiś tekstów, info, tipy, etc :)

Z góry przepraszam za łopatologiczność, ale to przyzwyczajenie belfra :)

Istnieje w PLD coś takiego jak builder - program, do pobierania i
tworzenia najnowszych dostępnych w PLD pakietów.

Trzeba tylko jako root wykonać pare kroków:

$ rpm --install-build-tree   #Ale pewnie już masz :)

$ cd
$ cvs -d :pserver:cvs w cvs.pld.org.pl:/cvsroot login
$ cvs -d :pserver:cvs w cvs.pld.org.pl:/cvsroot get rpm

Gdy zostaniemy zapytani o hasło, należy Enter. Jeśli program pokaże
'Error: file .cvspass not found' należy wykonać 'touch ~/.cvspass' i
spróbować ponowownie.
Uwaga! Pobieranie modułu rpm należy przerwać (Ctrl-c) kiedy zacznie się
pobieranie katalogu SPECS.
Następnie można już pobierać inne moduły np. rc-scripts lub dokończyć
pobieranie SPECS:

-----to ze strony: http://www.pld.org.pl/devel/cvs/index.php.po -------

----- Z listów na pld-user.pl  ----------------------------------------

$ cd ~/rpm
$ cvs get SOURCES

i jak zacznie się coś pojawiać, to wduś CTRL-C ;-)

$ cd ~/rpm
$ cvs co SPECS
$ cd SPECS
$ cvs up builder
$ ./builder --bb jakis.spec

buildera później wywołuję z katalogu domowego root'a i jest OK.
(nie sprawdzałem z innych miejsc) (nawet bez tego --bb)

Ściągnąłem też wszystkie spece i mogę popatrzeć co jest naj...
$ cvs co SPECS

P.S. Mam nadzieje, ze developerzy mnie nie zabiją za to.

--
Kermit