PAM i passwd

Bartlomiej Niedziela bn w bartx.eu.org
Śro, 15 Sty 2003, 22:10:34 CET

----- Original Message -----
From: "Tomasz Kłoczko" <kloczek w rudy.mif.pg.gda.pl>
To: "Lista dla korzystających z Polerowanej Dystrybucji Linuksa"
<pld-users-pl w pld.org.pl>
Sent: Wednesday, January 15, 2003 9:26 PM
Subject: Re: PAM i passwd

> Do tego żeby sprawdzić hało nie trzeba mieć praw odczytu do shadow.
> Od sprawdzania hasła jest /sbin/unix_chkpwd które jest wołane przez
> pam_unix. Przykładowo zauważ, że np. xscreensaver nie ma żadnych binarek
> suid root a poprawnosć hasła jest w stanie sprawdzić. Nie wiem jaki jest
> plik do /etc/pam.d do mod_auth_pam ale powinien być podobnyu do tego jaki
> jest np. w xscreensaver. Mówiąc inaczej jeżeli coś tu nie działa z kopa w
> mod_auth_pam to znaczy że jest tam błąd.

Jak nie mam mozliwosci czytania przez grupe http to w /var/log/secure
dostaje:

httpd(pam_unix)[7270]: authentication failure; logname= uid=51 euid=51 tty=
ruser= rhost=  user=<naza_usera>

i co ty na to? A wlasnie zrobilem jak mowiles, po prostu wpisalem do
/etc/pam.d/httpd taka sama konfiguracje
jak ma xscreensaver...

Ta z ta grupa podaja jako przyklad w doc'ach do mod_auth_pam....  wiec....

--
  Bart!