ALSA w Ra

Pon, 20 Sty 2003, 11:40:38 CET

On sob 18. styczeń 2003 17:49, Tomasz Kłoczko wrote:

> Już mi nieco wywietrzało z głowy .. czy alsa-libs do alsy 0.9 mają wyższe
> SONAME niż obecnie uzywane w Ra ?

poldek> desc -ff alsa-lib-0.5.10b-2
-rwxr-xr-x     93536    /usr/lib/libasound.so.1.0.1

poldek> desc -ff alsa-lib-0.9.0rc6-1 -f
-rwxr-xr-x    555040    /usr/lib/libasound.so.2.0.0

Nie jestem pewien czy dobrze rozumiem pojęcie SONAME, ale chyba z powyższego
wynika że mają różne (libasound.so.1 i libasound.so.2) ?

> Jezlei tak to kernel do general/updates mógłby zawierać nowasża alse przy
> dosć minimalnych w sumie zmianach.

Pociągnie to dość głębokie zmiany w aplikacjach. Na początku pażdziernika
zgłoszone jako działałające sprawnie z ALSA 0.9:

U mnie:
arts-1.0.3-3
arts-kde-3.0.3-3
glame-0.6.2-1
kdebase-3.0.3-11
kdelibs-3.0.3-3
konqueror-3.0.3-11
koffice-kpresenter-1.2.1-0.1
mplayer-0.90pre8-4

U innych:
wrobell <wrobell w ite.pl>
ecasound-plugins-2.1.0-4
quakeforge-snd-alsa-0.5.2-2

Artur Flinta <aflinta w at.kernel.pl>
wine-xawtv-3.68-1
wine-20020710-3
xmms-output-aalsa-0.5.4-2

Natomiast Arkadiusz Miskiewicz <arekm w pld-linux.org>  podał (bez konkretów) że
dużo pakietów jest ALSA 0.5 only.

Wg
poldek> search --requires alsa-lib
nie wiadomo nic o: