Forward calej poczty przychodzacej na inny server.

Tomasz Sobolewski sobol w gadka.pl
Śro, 22 Sty 2003, 13:11:56 CET

Nie szukalem szczegulowo na sieci ale watpie by i tak mi sie udalo znalezc
dlatego pytam juz teraz (bo to dosc pilne).

Mam w sieci server pocztowy na ktorym zainstalowany jest pewien szajc
sprawdzajacy poczte, test na nosicielstwo virusa :) w kazdym razie
podstawia on swoj SMTP i tylko localnie uzywa zainstalowanego tam
sendmaila. Problem pojawia sie gdy chce uzyc autoryzacji /bo takowej
funkcnji madrzy zapomnieli i niezaimplementowali w nim/.
Tak wiec wymyslilem sobie ze przekieruje na firewallu caly ruch do mnie
do portu 25 na inny komputerek, ktory bedzie zdolny wykonywac taka
funkcje. Przy okazji znow bede mogl uzyc bazy antyspamerskiej.
No ale jest male ale .. czy jest mozliwosc forwardowania poczty
przychodzacej z zewnatrz na inny server. Chodzi mi o to by ow nowy
komputer z postfiksem sluzyl tylko od wysylania natomiast to co idzie
z zewnatrz do nas od razu przekierowywal w niezmienionej formie
na ta poprzednia maszyne gdzie poczta zostanie przswietlona i skad bedzie
mozna ja spokojnie pobrac.
Wiem ze moglbym uzyc osobnego adresu dla servera wych. ale jakos
tlumaczenie 200 sklepom (a konretnie ludzia tam pracujacym) by pamietali
ze dla wych. jest taki adres a dla przy. inny... to mi sie slabo robi.
No i ostatnie pytanie odnosnie juz wspomnianej aotoryzacji
esli juz by sie powiodlo forwardowanie takowe, wiec czy i jak mozna
autoryzowac w postfiksie korzystajac z tych informacji,
ktore sa przechowywane na tym skanujacym serverze.

Jesli sa jakies inne rozwiazania to bede wdzieczny za pomoc.

P.S. Mam nadzieje ze nie namieszalem za bardzo...

Pozdrawiam
SoBoL

Tomasz Sobolewski
<sobol w gadka.pl>		         GG: 1978
    -=[...bo chodzi o to zeby bylo milo...]=-