Moje boje z...

Marcin Rachwał thanatos w interia.pl
Nie, 26 Sty 2003, 11:22:43 CET

Witam!
Kilka dni temu zakupiłem nowy sprzęt. Ma na pokładnie nForce2 i R9000pro. Żeby odpalić X-y musiałem zainstalować nowe 4.2.99 z nesta, przy okazji dociągnąłem gnome 2.2.
Fajnie. Mniej fajne jest to, że teraz mam duże problemy ze stabilnością - galeon i mozilla wywalają relocation error, gnucash memory faulta - najczęściej losowo - kilkakrotne uruchomienie najczęściej kończy się sukcesem. Gnome czasem wstaje, czasem nie.
Poldek przy instalacji pakietów zaczął wyrzucać błędy MD5 sum, rpm z usera działa normalnie, a z roota:
[root w Valhalla /root]# rpm -q rpm
rpmdb: Program version 4.1.25 doesn't match environment version 4.1.24
błąd: błąd db4(22) z dbenv->open: Zły argument
błąd: nie można otworzyć indeksu Packages przy użyciu db3 - Zły argument (22)
błąd: nie można otworzyć bazy danych Packages w /var/lib/rpm
pakiet rpm nie jest zainstalowany
A mam rpm-4.1.11 i db-4.1.25...

W logach często znajduję:
kernel: grsec: attempted resource overstep by requesting 4096 for RLIMIT_CORE; dla różnych aplikacji.

Czy ktoś może mnie nakierować, gdzie szukać przyczyny? Mogę podejrzewać problemy ze sprzętem? (pamięć itp) - widziałem już nawet SIGNAL11.

P.S. Pakiety w aktualnych wersjach z nest-a.

--
Knowing is not enough, we must apply. Willing is not enough, we must do.

Powiedz sobie dobre "Dzien dobry"! >>> http://link.interia.pl/f168b