rpm - jak naprawić(?) bazę pakietów? (długie)

Radoslaw Zielinski radek w karnet.pl
Nie, 26 Sty 2003, 22:50:31 CET

Paweł Zaskórski <p.zaskorski w wp.pl> [26-01-2003 21:39]:
> Skorzystałem z poldka, który wykrył, że wraz z upgradem glibca, trzeba
> będzie wymienić glibc-devel, iconv oraz localedb-src. Tu powstał problem,
> bowiem poldek nie uaktualnił glibca pisząc:

> glibc = 2.3.1 jest wymagany przez (zainstalowany) iconv-2.3.1-3
> glibc = 2.3.1 jest wymagany przez (zainstalowany) localedb-src-2.3.1-3

Też to mam.  rpm -Uvh --replacefiles --replacepkgs, a w poldku do
upgrade daję --nodeps.

[...]
> [root w arrakis PLD-RPMS]# rpm -qf /usr/share/zoneinfo/zone.tab
> glibc-2.3.1-3
> glibc-2.3.1-3 w 2.4.21_pre2_cdrw

# rpm -e glibc-2.3.1-3 --justdb
# poldek --shcmd 'install --reinstall -F glibc-* iconv-* --nodeps'

> Przy okazji - mam już glibca i gcc zrobione z '--target athlon' jednak
> uname nadal uparcie pokazuje:

U mnie nie było to potrzebne.  Przekompilowałem przez rpmbuild -ba
{glibc,rpm,gcc}.spec (kolejności nie pamiętam, w każdym razie wszystko
kilkukrotnie) w środowisku i686, reinstalując dany pakiet po
przebudowaniu, i w pewnym momencie wszystko zaczęło się budować
z %arch==athlon.

> pawel w arrakis:~$ uname -m
> i686

> W takim razie skąd u niektórych pojawia się "athlon"? Od czego to
> zależy?

U kogo?  Nie ma prawa się pojawiać, bo glibc na to nie pozwala (IIRC
w źródłach nie ma żadnych optymalizacji specyficznych dla athlona,
więc uname tego po prostu nie potrafi).  Walczyłem z tym przez chwilę
i mam kawałek patcha, ale dziwne rzeczy się dzieją: zmienia się SONAME
/lib/ld-*.so.

--
Radosław Zieliński <radek w karnet.pl>
[ GPG key: http://radek.karnet.pl/ ]